Tisdag 30 augusti

En trött fm där jag ligger och halvsover hela tiden. Lite piggare efter lunch cyklar upp till strålbehandlingen. Den går som vanligt på 15 minuter. Efter sträålbehandlingen cyklar jag till Botaniska Trädgården. Går där och strosar och tittar på växterna. Jag löser biljett och går in i växthuset där var det fuktigt och varmt men väldigt intressant att gå runt och titta på alla exotiska växter.


Jättenäckrosen i växthuset

Efter bseöket går jag till kontoret för att se om Magnus är där. Magnus är en gasmmal kompis från Göteborg ni som läst inlägget En kopp lapsang souchong och associationsbanorna i hjärnan så är det samma Magnus jag bodde ihop i kollektivet på Sveagatan i Göteborg samt liftade runt i Europa med. Magnus är docent i botanik och ansvarar nu för det botaniska i botaniska trädgården samt att han jobbar på botaniska institutionen och forskar där också. Det var jättekul att träffa Magnus igen Magnus bjöd på fika ute i trädgården och vi satt och pratade länge om gamla och nya tider.


Magnus i trädgården.

På kvällen var jag bjuden på middag hos Marcus och Carro Oscar följde också med. Jag, Marcus och Oscar cyklade tillsammans upp till Ulltuna där Marcus och Carro bor i en fin liten lägenhet ljus och fin med högt till tak.
Vi har det jättemysigt äter väldigt gott, varm smörgås med getost honung pinjenötter tiil förätt. Köttfärsbiffar med rödbetor med klyftpotatis go sås och sallad mycket läckert. Till efterrätt varm jordgubbssås och vaniljglass.
Jag saknar då inte den stekta falukorven jag skulle fått till middag på patient  hotellet och som jag avbeställde.


Carolina och Marcus i köket




Oscar och Marcus mätta och belåtna efter middagen.

Kommentarer
Postat av: Christina

Härliga bilder.Hoppas du får fortsatt "goa" dagar under behadlingen.

Kram från Christina

2011-08-31 @ 10:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0