Torsdag 24 maj

På fm planterar vi hängpetuniorna i amplarna. Innan dess får jag lov att skynda mig ner till elevklippet Malin ska klippa mitt hår och skägg. Jag kommer lite sent men det går bra Malin klipper både skägget och håret och det blir som vanligt  när jag klipper mig på elevklippet jättesnyggt.


Så här nyklippt och in blev jag

När jag kom hem från klippningen så planterade vi alla amplarana med hängpetunior. Vi hängde upp dem och Elin genomvattnade alla.


Här hängeramplarana klara efter vattning.

Efter planteringen börjar jag med gräsklipparen skruvar ur bottentappen vänder ner gräsklipparen så all ful gammal olja rinner ner på tråget under. Olja var alldeles svart så det var välbehövligt att byta oljan. Det ggör jag varje år. Skruvar i tappen och fyller på med fräsch ny olja.
Skruvar ur tändstiftet och byter det mot ett nytt.
Fyller på bensin och provar att starta gräsklipparen den går igång fint på första rycket.
Börjar klippa på framsidan. Tar paus och käkar lunch, Fortsätter igen vi turas om att klippa Elin och jag.


Här står gräsklipparen och väntar på att vi ska köra igång igen.

Vi kör på ett tag men går in och sover lite på em. Jag sover någon timme, Sen går vi ut och turas om att klippa det som är kvar vid 7 tiden är vi klara då hann jag trimma lite också . Vi går in duschar och kopplar av lite inför kvällen. Ett gott dagsverke idag, det känns lite i kroppen. Men skönt att få gräset klipppt det var väldigt högt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0