Tisdag 8 maj

Går upp ca 8 Äter frukost klär på mig för en cykeltur. Cyklar först upp Till SIBA vid regementsområdet, Köper dammsugarpåsar till nya dammsugaren en lite ärtig röd Miele damsuggare. Köper också en grenkontakt till TVn uppe så att jag kan ta den kontakten till arbetsrummet nere. Fortsätter ner på stan köper några växter till akvariet som är lite småflikiga så att svärdbärar ynglen kan gömma sig bättre. Köper också två burkar fiskmat dels till mig och dels till skolans fiskar. Köper kornflingor på hälsokostaffären på Slagggatan, tyvärr var nyponskalen slut fick till slut tag på det i den tredje hälsokostaffären jag fick uppsöka. Cyklar hem via Tisken vilar på en bänk,

Här vlar jag lite på en bänk vid Tisken.


Där ser jag en björk full av hängen inte undra på att det kliar i ögon och näsa.


Björk full av hängen som sprider det hemska pollenena som plågar oss stackars pollenallergiker.

Kommer hem äter lunch sover ung 1 timme till 13,50. Går upp går ner till skolan så jag är där strax efter 14. Ska lektion i KemiA för Gustav och Hanna. Gustav skriver organiskkemi prov. Hanna labbar med en lab om buffert titrera NaOH samt Na2CO38Natrium karbonat) Det verkar som om de koncentrationer av HCl och NaOH på de flakor jag hittade i kemiförrådet ej verkar stämma med ettikettens markering. Efter mycket krångel blandar vi till helt nya lösningar och då fungerar laborationen.


Här laborerar Hanna. Det går bra efter att vi gjorde nya lösningar.

Hanna laborerar till 20 minuter över 18.00. Vi plockar ordning och Hanna får gå hem. Jag matar fiskarna innan jag går hem. Kommer på att jag ej har någon mat hemma. Går in på LaMarina och köper en kycklingsallad till middag. Den var riktig god. Skriver sedan klart detta inlägg. Jag missade ett möte på Lugnetgymnasiet, men jag tyckte det var viktigare att Hanna fick jobba klart. Var rätt trött då jag kom hem men nu känns det lite bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0