Tisdag 29 maj

Kl. 9 ringer jag till blodmottagningen för att höra hur blodvärdena är proven jag tog i måndags på vårdcentralen.
Alla värdena var bra så skönt att höra.
Vi fortsätter ute i landet och gräver i landet krattar till och drar upp fåror för att så frön.
Det går riktigt bra får i en rad med brytbönor och vaxbönor.
Jag lägger en säng med en rad sallad isberg och huvudsallad, en rad med dill och en rad med persilja hälften krusbladig och andra hälften bladpersilja.
Och ebn sista säng med en rad tidig morot en rad med sharlottenlök (vanlig lök var slut) Men löken ska hålla bort morotsflugan. Och en sista rad med vintermorötter. Nu är alla fröer  sådda i landet nu är det bra att vänta på att allt kommer upp. Kanske klart då vi kommer hem från Frankrke.

Här är Landet allt sått och klart. Skönt att alla frön är i jorden nu.

Sover middag som vanligt i nästan två timmar.
Cecilia en av läkarna på blodmottagningen ringer. Hon hade tittat på blodvärdena och hon tyckte att de alla ser bra ut. Hon önskade mig lycka till med Frankrikeresan.

Jobbar med bloggen på kvällen går också in i betygsytemet på nätet ser att flera av dem jag ska sätta betyg på ej är med. Får maila expeditionen om det.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0