Tisdag 1:a maj

Går upp strax före 7. Äter frukost går sedan lite stavgång.först förbi HBO där jag matar fiskarna får även vattna krukväxterna då de var riktigt torra. Går vidare ner mot Hälsinggårdsbryggorna lyssnar på Beatles Abby Road. Då jag gick i solen och gosade på väg mot Runn spelades Here come the sun diddlidi. Det var som på beställning. Sitter och vilar en stund nere vid bryggorna äter en mandarin njuter av sjöluften.

Runn lyser blått det är nästan så man blir sugen på ett bad.

Fortsätter hemåt för jag måste duscha och byta om innan 10 för 10.30 är det samling på Stora Toget och 1:a maj tåg.
Går längs järnvägen efter en stig på neder sidan. Rätt som det är ser jag ett hål i stängslet på andra sidan järnvägen. Går över spåren och kryper igenom hålet. Det går aldrig att stänga in oss helt vi httar eller fixar hål i stängslen så vi kommer fram.


Hål i stängslet.

Jag snabbar mig hem duschar byter om stoppar in mitt plakat Satsa på Skolan nu och åker in till stan. Parkerar alldeles när Elveket där samling vänster ska ha sitt möte efter demonstrationen. Det är nära skatteverkets lokaler så jag passar på att lämna in alla deklarationerna, det var skönt.
Går till torget musik kåren spelar det är hyfsat med folk. Hittar några bekanta att gå med Helge och Maja. KUl att prata med Maja vi jobbade ihop i samma grupp i Falu Miljögrupp då vi drev butiken Nybro boden med ekologiska krav produkter rättvisemärkt kaffe med mera. Vi fyllde på med flingor med mera i påsar som ställdes ut i butiken vi samsades om att stå i butiken och sälja också. Oj det var tider det, det hann man med fast man jobbade heltid och hade fyra småbarn hemma, men då var man ung. Det var väldigt roligt också men när vanliga butiker började sälja mycket ekologiskt hade Nybrobutken spelat ut sin roll och vi avvecklade den.


Jag med mitt plakat Satsa på Skolan nu. Allid lika aktuellt.

Vi går fram till Folkets Hus där sossarna ska hålla sina tal. Samling vänster fortsatte till Elverket för sitt möte jag går in sitter och vilar ett tag men känner mig så trött så jag går ut efter ett tag orkade inte vänta på talen. Åker hem, när jag kommer in hör jag en välkänd röst det är Lukas han och Anna har kommit på besök Anna cyklade med Lukas i barnstol för första gången. Kul att träffa Lukas fast det blev en liten stund. Äter lunch går och vilar och sover två timmar. Går upp strax efter 3 går ut tvättar min cykel smörjer in Elins cykel kedja samt min. Vi går ib vi rensar lite papper från gamla skrivbordet och wn hylla gissa om jag fått fint i datarummet. Jag gör klar de sista DVD filmerna åt Anna. Testar dem i två DVD spelare alla funkar perfekt en krånglar lite i en av DVD spelarna får testa det i morgon.
Skriver klart detta inlägg tittar på en gammal morden i midsummer innan jag hoppar i säng. Det har varit en skön 1: maj då jag mått riktigt bra förutom lite trötthet. I morgon blir det ny kula med ny cytostatika behandling uppe på blodmottagningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0