suttonde maj

idag blir det en kort blogg. har svåra biverkningar av gårdagens cellgift. har aldrig mått så dåligt efter en behandling.Har legat plakat i sängen hela dagen förutom besöken på toa. det är inte kul hoppas jag är bättre i morgon. elin hängde ut norska flaggan på morgonen på altanen det är ju sjuttonde maj idag. Idag kom Elins syster Greta med son Glenn och sonhustru Agneta på besök, så det blev en extra festlig sjuttonde maj. Anna,Jonas och Lukas kom också likasom Jonas och Marie. Elin bjöd på sin goa smörgås tårta inget för mig jag var glad när jag fick i mig ett halvt glas resorb. Glenn kom in i mitt rum vi satt och pratade. Han bor i Kungälv jag sa att jag varit lärare där i fyra år. Där hade jag min första klass som klf i tre år. Jag kommer faktiskt ihåg många av dom eleverna till namnet som Vero Pavlov. oj sa Glenn vi har en Verko Pavlov på mitt jobb. de kanske är släkt Glenn som är mycket spontan ringde jobbet direkt och frågade om Verko jo han var där. verko kom till telefonen Glenn frågade Verko nej sa Vero det är jag bytte till Verko. jag fick prata med Vero han mindes mig skolresan till London mm. det var så kul att prata med han. Han var en sån elev man minns och som man hade en speciell känsla för ,har ofta undrat hur det har gått för han. nu fick jag veta att han hade ett fint hus i Varberg fyra barn i åldern från 21 till10. Fru och ett bra jobb. det var så kul att höra at det gått så bra för Vero jag kunde inte låta bli att gråta lite av glädje. han fick min mailadress och han lovade att sända några bilder ska bli kul att se hur han ser ut idag.

Kommentarer
Postat av: Gunnar

Jobbigt J-E

Jag stöder dig och tror på dig

2012-05-17 @ 21:45:34
Postat av: Albin Hagberg Medin

Tung dag, men vad makalöst fint att du hittade din gamla elev och livet fallit på plats för honom :) fällde en glädjetår jag med.



Hoppas ni får det riktigt härligt i Frankrike :)

2012-05-24 @ 21:38:36
URL: http://malb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0