Onsdag 9 oktober.

På fm cyklar jag till vårdcentralen ska ta ett blodprov. Allt går bra går till Apoteket köper Lomudal för att droppa i ögona då det kliar. Allergien är bättre idag men det kommer ju ett skönt regn ute som spolar bort mycket av pollena. Jag handlar på Willys och cyklar hem det regnar ejält så jag blir alldeles blöt innan jag kommer hem.
Byter om och tar bilen ner till Håkan han har bjudit det gamla Miljöarbetslaget på lunch.. Va kul att träffa Håkan, Christina, Birgitta och Hans. Vi får en jättegod fisk soppa vi pratar och myser och tittar på bilder från några av våra resor som Hans hade med sig. Det är mycket vi upplevt tillsammans. Vi skiljs efter ett tag och Birgitta bjuder in oss till Plintsberg till nästa lunch det ska bli jättekul också och träffa alla fåren.
Åker hem sover middag i två timmar går ner till skolan behöver ruinga till Norge om några bokningar jag gjort. Men jag får ej ringa utlandssamtal på telefonerna och växeln är stängd. Der är klart jag har bra jobbat i2 år som lärare i kommunen så jag går väl ej att lita på en.
Får väl ringa växeln i morgon och beställa samtalen, hoppas att det går bra.
Matar fiskarna  innan jag går hem.
Efter middagen lite kycklingsallad går jag ner till tvättsugan och lägger sättpotatisen  Elin drog hem från Mats i Rottneby igår. I äggkartonger med de små groddarna uppåt. De får liggga där en månad och grodda till sig innan de åker i jorde. Jonas kom förbi på em från Gävle och han lovade at köra upp landet med sin jordfräs mycket bra då slipper jag gräva upp landet.


Här ligger potatisen och groddar sig först är det sorten Timo en tidig tålig sort i första ägkartongen, i de andra är det en senare sort som är väldigt god Sava.
Tittar lite på hockey Sverige -Tyskland innan jag hoppar i säng 10.
Imorgon ska jag vara vid röntgen kl.7,45 för att ta magnetröntgen av huvudet.
Det blir spännande att vänta på besked har tumören gått tillbaka? Har den förvunnit som jag hoppas på ? Eller har cellgifterna inte haft någon verkan.
Jag hoppas på det bästa att tumörcellerna är borta.

1-1 efter första perioden tyvärr lyckades Tyskland kvittera precis i första perioden slutsekund- Sverige har dock haft det mesta av spelet så det här går nog bra.
3-2 till Sverige efter två perioder. God natt nu


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0