Onsdag 2:a maj

Ligger just nu kl 14,20 på blodmottagningen den första påsen med antikroppar pumpas in i mina ådror. Jag skrive rdetta inlägg på mln mobil Samsung Galaxy s2. Vaknade vid 7 i morse gick upp käka frukost ringde ett samtal till handläggaren av färdtjänst i Leksand, men hon nås bara på fredagar. Cyklar upp till Lasarettet har god tid på.mig så jag går till apoteket och tar ut medicinen omoprazol som var slut den skyddar magen nu när jag äter mycket cortison. Här får jag nog ligga till närmare 16,00. Antikropparna har gått in, just nu pumpas koksaltlösning in för att rena. Den.är.klar nu kl är 14,43. nu ska cytostatikan in men den får droppa i egen takt även koksaltlösning droppar.med och späder ut cytostatikan. nu får jag sluta skriva ett tag får ej böja vänster arm. Det droppar på bra kl är snart 15,40 stoppas det snart är det klart,jag slumrar till lite mellan varven. Klar kl. är16,20 nu cyklar jag hem via Willys ska handla lite där, bla mjölk och.bananer. Avslutar inlägget ikväll. Nu är jag hemma igen. Det gick bra att cykla hem även att handla på willys, cykelkorgen var full liksom två tygkassar, cyklade sakta hem. Var vväldigt trött men det gick bra. Ie tt dike såg jag tussilagon som kommit upp ett vårtecken, tyvärr känner jag av ett annatvårtecken det kliar i ögon och näsa björk pollena är här tyvärr.


Tussilago vid vägkanten.

I rabatten går våren vidare nu är påskliljorna utslagna liksom några gula tulpaner.



Lägg märke till Påsliljorna längst ner i bilden våren går framåt på Månstigen 12.

Nu ska jag se en gammal engels deckare kommisarie Lynley och sedan hoppa isäng tidigt.
Jag tycker om dessa komisrier förutom Lynley Kommisarie Lewis och min absoluta favorit komisarie Frost.

Gonatt alla vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0