Måndag 28 maj

På fm cyklar jag bort till vårdcentralen och tar två blodprov. Blir spännande och se imorgon hur blodvärdena är. Har varit rätt trött sista tiden så det är risk att Hb värdet är lågt.
Efter blodprovet cyklade jag fram till åtevinningen vid Willys och slängde en kasse med tidningar. Jag cyklade sen upp till Plantagen köpte en massa fröer som jag hoppas jag får i jorden denna vecka. Jag köpte också en körsbärs tomat planta full med kart och en nästan mogen tomat.
Fick köpa en glass också för det var nog lågt socker satt på en bänk och käka upp den innan jag cyklade hem.
Det gick bra fast jag var rejält trött, äter lunch då jag kommer hem. Sover  middag i över 2 timmar det var skönt.
Går upp för snart ska Anna och Lukas komma förbi. Efter en dryg halv timme hör jag Lukas glada röst utanför Anna har kommit cyklande med Lukas. Nu blev det full fart inne med leksakerna och keyboardarna. Så kul att mysa och leka med Lukas vårt älskade barnbarn.


Här leker Lukas i lekrummet

Han äter en stor portion ris och renskav, han äter alltid mormors mat med god aptit.
Efter ett tag måste de cykla hem fast Lukas ville gärna vara kvar en stund till.
På em och fram mot kvällen planterar jag tomatplantan.
Jag gräver upp två fåror strör i kompostjord vattnar och sår i ärtor jag brukar så brytsockerärt sätter i blompinnar som de kan klänga på när de kommer upp om någon vecka.
Går in och äter middag och kpplar av lite genom att skriva detta blogg inlägg.


hejdå nu cyklar vi hem.



Lukas med cykelhjälm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0