Måndag 14 maj

Går upp före 7 äter frukot och gör mig i ordning.  Jonas kommer med Lukas som vi ska passa idag. Full fart in i lekrummet. Tyvärr måste jagGå ner till skolan kommer i god tid tll min biologi och kemistuga som jag har varje måndag mellan 8,40 - 10,00. det är tomt på elever jag sätter igång datorn jobbar lite med hemsidan lägger in en sida om just alla stugorna som elever kan få hjälp med. Jag la in den både på Naturs och Haraldsbohemsida. Jag pratade med några elever förra veckan och de sa att de ej visste när stugorna var. NU ligger den informationen på hemsidorna likaså om Science club då eleverna träffas själva och hjälper varandra.
I slutet av lektionen kommer Stan som jag hjälper med Kemi B kursen vi jobbar en stund med den kursen.
Innan jag går hem till lunch så ringer jag några samtal till Norge nu är växeln van att koppla Norgesamtal. Fortfarande har jag ej fått tag i och bokat färjan till Röst och därifrån till Bodö. Får väl göra ny försök i morgon.
Går via biologisalen hem , där jag matar fiskarna.

Jag har precis börjat äta lunch då Marcus kommer han stannar till och äter lunch hos oss han är på väg upp till Hede i Härjedalen för att fortsätta jobbet där. Kul att träffa honom.
Efter lunchen sover jag middag i drygt två timmar.

Läkarbesök
Det är snart dax för läkarbesök uppe på blodmottagningen vi tar bilen för det blåser så mycket.
Vi är mycket spända inför mötet. Hur har den senaste cellgiftsbehandlingen gått? Har tumörcellerna växt ? avstannat i växt? eller minskat?.

Vi går in på läkarens rum Jag, Elin,syster och läkaren.
Han visar utlåtandet  från magnetröntgen.
Så här står det "Jämfört föregående undersökning2012-01-20 föreligger en klar minskning av tumören"

Jag blev så glad att jag grät av glädje. Så skönt härligt allt kämpande har givit resultat.

Vi åkte via Ica Maxi hem för vi skille köpa landgångsbröd till smörgåstårta vi ska ha suttonde Maj då Elins syster , systerson med fru kommer förbi.
Vi köper hem kycklingspett som vi festar på hemma med en god Fullers starköl.
Ypiie nu ska behandlingen fortsätta över sommare nu ska tumören väck som Barsebäck.
Krigare kigare

Kommentarer
Postat av: Anette

Åh, vilken bra nyhet!

Grattis!!!!

Det var värt att fira :)



Sköt om dig!

//Anette LIF

2012-05-14 @ 19:52:14
URL: http://aidlarna.blogg.se/
Postat av: Christina

Härligt Jan-Eric !! Stor kram till både dig och Elin.

Christina

2012-05-14 @ 19:52:54
Postat av: Jan-Eric

Tack Christina för all uppmuntran en stor kram till dig.

2012-05-14 @ 22:30:55
Postat av: Jan-Eric

Tack för uppmuntran Anette. Nu ska det krigas tumören ska bort. Längtar till premiären i sptember för i år kommer LIF att kriga nästa säsong blir nog en toppen säsong.

2012-05-14 @ 22:34:20
Postat av: Sara Klarin

Hurra hurra Jan-Erik!! Vilka positiva besked, fortsätt kämpa på!!



Sara i Uppsala

2012-05-15 @ 09:14:37
URL: http://flugis.blogg.se/
Postat av: Staffan

Härligt! Den jä---a tumören ska inte få vinna. Kör på, fira ordentligt den 17:e

2012-05-15 @ 17:51:04
Postat av: Håkan Björklund

Låter toppen! Fortsätt och kämpa. Vita,Vita,Vita...Blå,Blå,Blå

2012-05-15 @ 19:44:44
Postat av: Jan-Eric

Ja Håkan vi är bröder och ingen är som oss

2012-05-15 @ 21:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0