Lördag 12 maj

På fm går jag stavgång till Rottneby vilar lite där hör på avstånd en gransångare. Äter en clementin och äpple njuter en stund i solen.


Utsikt från bänken vid rastplatsen vid ängen i Rottneby.

Går hem via Gläntan. Skönt att röra sig. Duschar och vilar lite Elin cyklar till Anna, Jonas och Lukas i Hosjö. Vi är bjudna på lunch känner att jag ej orkar att cykla för jag gick stavgången i raskt tempo. Men Jonas kom och hämta mig. Vi fick en jättegod lunch chaminjonsoppa till förrätt, kalkon till huvudrätt samt glass med varma jordgubbar till efterätt. Det var mycket läckert. Lukas var med och åt glass och frukt och pratade hela tiden. Han är vår gulleplutt helt underbar.


Lukas äter frukt med fingrarna och är som vanligt alltid glad vår lilla solstråle.

Efter lunchen skjutsade Jonas hem mig. Vi stannade på ok och jag hyrde senaste Hamilton filmen med Persbrandt som Hamilton. Sover middag i knappt två timmar skönt.
Vi myser och ser Hamilton filmen på em.
Jag börjar skriva detta inlägg ser samtidigt på hockey Sverige - Italien 3-0 till Sverige en bit in i andra perioden.
Det här blir inga problem för Sverige.
4-0 nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0