Fredag 25 maj

På fm åker vi in till stan går på Åhlens köper varsin fin rsväska. Fortsätter till Dressman där jag handlar shorts pike tröjor en skön lätt sommarjacka har nog aldrig handlat så mycket någon gång men nu har jag fina kläder då vi åker till Faugere i Frankrike nästa vecka. Jag var lite trött och fick sätta mig och vila lite i butikerna men allt gick bra. Vi kommer hem och äter lunch en jättego ärtsoppa från Ecole skönt att  vi har några matlådor kvar i frysen.
Sover som vanligt middag i ett par timmar skönt.
Går upp byter om och går ut och trimmar i diket framför häcken på framsidan. Det är oerhört varmt en gammal elev går förbi och jag får en kram. Det är Nerim från min gamla klass som tog studenten 2010. Vi står och snackar lite får veta att Amir läser till Polis i Umeå, alltid kul att träffa och höra hur det gått för mina gamla elever. Trimmar lite till men det är så varmt 30 gader i skuggan att jag måste gå in dricka lite vatten. Trimmar lite så det blir  klart den ena halvan men måste ge upp går in och duschar och tar kväll så skönt att duscha lite kallt på slutet.


Diket trimmat och klart.


Nu blommar fruktträden i trädgården först tre äppelträd och längst ut ett körbärsträd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0