Torsdag 22mars

Vaknar käner mig tung i huvudet har allergi och en förkylning rinner bara ur näsan. Vi går en kort promenad på förmiddagen. Jag kortar av den går bara ca 40 minuter. det var vad jag orkade idag.
Vårtecken

Ett säkert vårtecken är när gummikopparna sätts på stavarna dåär det vår.

Går hem duschar går ner till skolan. Ska äta på Ecole det är vår Buffe med många rätter. Provar en go gulashsoppa nästan lika god som den man får på Gyllene Prag i Göteborg. Äter en god fiskgratäng samt sjömänsbiff, avslutar med lite tupp i vin.
Det var också en dessert buffé med mycket gott.

Här ser vi dessert buffen med Brieost med tillbehör,Tiramisu,Tvåfärgad chokladmousse med passionsfrukt
Marängswiss,Wienerbröd och Praliner

Man var mycket mätt och belåten när man slogs sig ned i arbetsrummet.

Jag uppdaterar några hemsidor medans jag väntar på min elev jag ska hjälpa med KemiB kursen. Det visar sig sen att han är på en föreställning i aulan. Vi får skjuta på det hela till nästa vecka. Jag går hem för jag är mycket trött. Sover över två timmar vaknar lite piggare. Går ner sätter på datorn och laddar in sändningen på s24.se matchen Leksand - Karlskoga. Bänkar mig vid tvn strax före 19.00 kopplar in sändnigen till tvn. Men allt är mörkt inget händer dåligt s24. Efter ca 10 minuter kommer sändningen igång det står 0-0. Ett resultat som står sig ända till och med tredje perioden. Vi har några fina lägen att avgöra matchen Ryno är fri och skjuter högt men målisen i Karlskoga  Bellisimo gör en fantastisk räddning med plocken. Sandström kommer fri efter en tjusig passning från Timander men Bellisimo räddar.
Det blir förlängning och där gör Bergenström 1-0 med lite hjälp av Ryno framför målisen.

seger med 1-0 och två sköna poäng.
Vi har nu 6 poäng och delad andra plats i serien en match kvar mot Rögle på lördag innan serien vänder. När den är slut ska vi bara vara kvar på den platsen. Go Leksand Go

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0