Torsdag 15 mars

Går up tidigt är trött har sovit dåligt under natten. Går ner till HBO har lektion 8,40 med eleven jag undervisar i kemi A kursen. Vi jobbar på det går mycket bra. Jag går hem är så trött att jag går och lägger mig sover i nästan 3 timmar det var skönt. Går upp och äter lunch. Efter lunchen går jag ut och jobbar i trädgfården. Tar bort löven som ligger i rabatterna på framsidan. Kör  det i skoyykärran till komposten tar med ris och några ljungar som känat ut. Nu är det vår i luften.
Börjar sedan att klippa äppelträdet närmast huset. Först med sekatör längst ner. Sedan med min nyinköpta långa sekatör på en stång från Fiskars. Den kallas Universalklippare Gick bra att  klippa trädet jag blev nästan klart
med hela trädet. Men det var lite jobbigy och klockan rusade iväg, jag var tvungen att gå in:Det är ju kvalserie premiär idag Örebro mot Leksand.

Sitter nu i gillestugan och ser matchen oj vad spännande. Det står 2-3 till Leksand i tredje perioden det är 8 minuter kvar. Krigare krigare håll nu detta och ta tre poäng.
I nförsta perioden hade LIF ett oerhört btryck de första 10 minuterna. Då gjorde Janolhs 0-1 på ett fint skott från högere. Powerplay stänkte Hersley in en stänkare rätt upp i Örebro keeperns högra kryss.
Tyvärr får Örebro två enkla mål som vanligt mot Leksand och det stod 2-2 efter första perioden..
I andra gör Leksand ett mål i boxplay Begrenström tar pucken i försvarszonen och går till anfall med Ryno. Han passar Ryno pucken tar på Rynos skridsko och i mål. Kan vara det avgörande målet nu är dte bara 2,5 minuter kvar och LIF försvarar sig bra.
Oj 1 minut kvar Icing LIF Örebro tar ut målvakten. Skit Blomkvist åker    ut 22 sekunder kvar.

8 sekunder kvar. JAAAAA vi vannn. HÄrligt. Tre härliga program och delad första plats med Rögle. Den tabellen vill vi se efter alla 10 matcherna.


Här sitter jag i soffan och hejar på Leksand när de vinner över Örebro. Heja Leksand i år går vi upp.
Givetvis hade jag Leksands kalsongerna på också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0