Torsdag 1 mars

På fm åker vi via OK där vi lastar av papper , kartong, plast mm vid återvinningsstationen. Vi passar också på att köpa en bal hushållspaper. Åker vidare till Ica Maxi där vi storhandlar inför helgen. Vi lyxar till det och köper varsin lunch låda porter stek med potatisgratäng. Den var god att äta till lunch när vi kom hem och skönt att slippa laga mat idag. Efter lunchen går vi en kort stavgångs promenad ner till Hälsinggårsbryggorna. På vägen ner går jag in på HBO och matar fiskarna. Vi sitter ett tag på en bänk och lapar sol innan vi går hem.

Solen skiner över Runn.

  När vi går hem träffar vi på Ann-Kerstin skolsköterskan hon berättar att det är fina skidspår i Sörskog. Vi blev sugna så är allt bra i morgon tar vi oss en skidtur i den fina Sörskogs terrängen.

När vi kommer hem knackar jag lite is  efter gången till vårt hus. Jag hinner ej klat allt innan jag måste gå in och sova. Sover nästan 2 timmar det var skönt. Nu är jag piggare går ut och hackar bort resten av isen fram till brevlådan.


Här hackas is på gången ut till brevlådan. Det luktar vår.

Det känns som våren kommer tidigt i år. På kvällen går vi igenom mer gammalt skräp och annat från två kartonger i källaren. Hittar gamla roliga bilder mm som sparas i en storplastlåda. Jag skriver Jan-Erics gamla minnen på en lapp som vi tejpar fast på lådan.


Här kommer en klassbild på en av mina första klasser jag var klassföreståndare för på Svärdsjöskolan i början på 80 talet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0