Tisdag 6 mars

På fm går vi till Willys och handlar lite samt tillbaka det var skönt i solen. Jag går ner till Ecole pch äter lunch. Idag var det buffé mycket gott att välja på. En mycket god skaldjurssoppa. Stekt fisk med stuvad spenat, paella, och lammcurry med ris. So avslutning tog jag lite lappkojs med stekt ägg. Man var rejält mätt och belåten efter lunchen. Jag gick hem sov lite på maten knappt en timme går upp kvart i 14.00. Ner till HBO har lektion med min elev jag genomför kemiA kursen med. Han jobbar på bra med övningstl inför ett prov i stökiometri vi ska ha nästa vecka. Försöker sen installera en skrivare efter som vi fått nya kopiatorer/skrivare, men jag får det inte att funka, får ge upp. Matar fiskarna, pratar lite med tjejorna som har hand om Science club i salen bredvid de lovar skicka en liten text samt bilder om Science club så jag kan göra en nyhet om det på hemsidan. De har också fått 10000kr från Teknikjakten som bör uppmärksammas. Går hem känner mig lite trött idag så ikväll blir det tidigt i säng. Ska bara kolla sportextra och se vilket elitserielag förutom Timrå Leksand får möta i kvalserien. Jag hoppas att det blir Djurgården vore häftigt att se LIF besegra DIf i Globen inför ett blåvitt hav.
Tittar lite på matchen Rögle -Malmö står 0-0 efter första perioden. Jag tror Västerås kniper den sista kvalplatsen de har ju utmärkt slagläge nu efter segern mot Malmö.
Oj Oskarshamn leder med 1-3 borta över Västerås vinner dom blir det mera ovisst hur det går.
Går över till fotboll nu det är ju Arsenal mot Milan i champions league det smäller lite högre än Rögle -Malmö som just nu itredje perioden står 0-1 till Malmö. Hoppas Rögle kan kvittera och vinna och spela bort Stenbecks miljonbygge.

Oj Arsenal gör 1-0 men de har ju hela 4-0 att hämta in.
Bra spel av bägge lagen.
Mej nu gör Arsenal 2-0 på en dålig rensning av Milan försvarare. Nu blir det match spännande.

I hockeyn leder Malmö med 1-2 och Oskarshamn med 2-3 en bit in i 3:e perioden.

Straff Arsenal oj oj
Vilken match
3-0 till Arsenal nu är Millan och Zlatan illa ute.
Bra Milan håller undan det blir total 4-3 till Milan och Zlatans Milan är i kvartsfinal väldigt kul.

I kvalet till kvalserien vann Malmö och Orskarshamn så nu är det ovisst där.

Och Djurgården blev andra elitserielag som spelar i kvalserien. Oj va kul det blir att se matcjhen mot Djugården .
Nu får man hoppas att man får tag i biljetter på måndag då lösbiljetterna släpps.
God Natt alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0