Tisdag 20 mars.

Vaknar vid 8 är fortfaramde lite tung i huvudet det är allergin och en förkylning på den som verkar. Jag går ner till Haraldsbogymnasiet. Vi ahr vetenskapsveckor för åk 1. Och idag är det föreläsning om pseudovetenskap i D0 kl 10.15 som nog är väldigt intressant att höra. Det är Pether Pomp, professor i tillämpad kärnfysik vid Uppsala universitet, håller en uppskattad föresläsning om Pseudovetenskap och varför det är viktigt att förstå skillnaden mellan vetenskapliga och icke-vetenskapliga förklaringar.
Det var mycket bra och intressant föredrag.


Peter Pomp håller föredrag i D0

Efter föredraget går jag hem äter lunch och sover middag i drygt en timme går upp 20 minuter i !4. Går ner till skolan min elev i kemia A ska ha prov.  Innan han kommer hinner jag ta några bilder på Kajsa i NV11A som laborerar på bränslens energivären en lab som ingår i vetenskapsveckan. Bra för nyheten om vetenskapsveckorna jag planerar at gör på Naturs hemsida. Gustav kommer och gör provet det verkar ha gått bra ska rätta det imorgon.Jag hittar också några elever i biblioteket som jobbar med uppgifter där.
Vetenskapsveckor på Haraldsbogymnasiet

Jag är med på arbetsplatsträffen vi får veta lite mer om ekonomin och tjänstefördelningen. Det blir kärvt nästa läsår mindre till ämnena och programmet troligen mer arbete i tjänsten.
Kanske snart det blir dags att protestera med mitt plakat på Stora Torget igen Satsa på skolan.

Jag går hem äter middag och jag sätter in mer bilder i plastfickor denna gång från Paris resan.

Tittar sen på kval matchen Timrå - Örebro som Timrå vinner med 3-1. Och Karlskoga spöar Rögle.

Nu leder Timrå lkvalserien på 7 poäng
Följt av Rögle 6 poäng, Djurgårn 6 poänng och Leksand och Karlskoga 4 poäng. Bara Örebro har 0 poäng.

Men allt kan hända i en kvalserie det är 21 poäng kvar att slåss om.
Leksand har två viktiga hemma matcher mot Karlskoga och Rögle innan serien vänder,där måste  LIF ta full pott 6 päng om LIF ska vara med och slåss i toppen om en elitserieplats. Och det är jag övertygad om att de gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0