Tisdag 13 mars

Går på fm upp till Lasarettet det är dags för enya doser av antikroppar och cellgifter. I hård motvind kämpade jag mig upp. Alla värden var bra så jag la mig på en säng och första droppet kopplades in. Jag låg och slumrade till med det droppade in i blodet.
Även idag bjöd mitt kära Landsting på lunch fiskgratäng med broccolli samt till efterrätt fruktsallad med grädde. Det smakade bra.

Här ser ni dagens lunch som Landstinget Dalarna bjöd på idag.

Efter antikropparna var det dags för cellgifterna eller cytostatikan att droppas in samtidigt med cellgiften så droppas det koksaltlösning för att späda ut så att inte cellgifterna blir för koncentrerade när de kommer in i blodet.
Cytostatikan heter Irinotecan Actavis. Den verkar så att den hindrar DNA at att replikera sig vid celldelningen. Om inte DNA kan kopieras till den nya cellen får cellen ingen genetisk information och kommer inte att fungera utan dö.
Nu får vi hoppas att det tar död på de tumörcellerna jag har kvar.

Efter behandlingen går jag ner till Turistbyrån och hämtar och betalar hockeybiljetterna jag beställde i måndags. Tar buss 701 hem går av vid Haraldsbogymnasiet går ner och fikar lite. Går via biologisalen hem, där jag matar fiskarna. På vägen träffar jag en mamma och en elev som ska på utvecklingsamtal. Mamman är en gammal elev Annika Fröbom som jag hade som elev på Svärdsjöskolan . Kul att träfffa henne, men oj så gammal man är nu när man har haft föräldrar som elever till mina elever som jag har nu.

Lovin Spoonful
Idag hittade jag mina gamla idoler Lovin Spoonful på Yutube de är fortfarande mina favoriter vi sidan av John Lennon och Beatles, Bob Dylan och Donovan.

Den här låten tycker jag passar bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0