Onsdag 7 mars

På fm åker vi till Leksand med Anna och Lukas. Vi ska hälsa på farmor Margit på Rättviksvägen. På vägen dit stannar vi vid Lager 157 och några andra butiker bland annat en butik med fina barnkläder och leksaker. Både mormor och morfar kunde inte hålla sig utan mormor köpte överdragsbyxor med mera, morfar köpte en leksaksbil en röd BMW som gick att få igång så den körde själv. Jag hittade ett par mjukisbyxor också till mig själv.

Vi fortsatte sen till Leksand. Hemma hos mamma Margit nlev vi bjudna på en utsökt middag en tre rätters måltid. Det är så roligt att laga riktig mat sa mamma när jag frågade om det inte var lite jobbigt för henne.
Vi fick svampfyllda krustader till förrätt, till huvudrätt var det orientalisk fläskfile med ris och  till eftrerätt fick vi fruktsallad med grädde. Allt var mycket gott som vanligt, mamma är en riktig matmamma som lagar utsökt mat fortfarande trosts sina 91år.


Här leker Lukas med farmors dalahästar. Ptroo ihihii.


Lukas bakar snökaka på Rättviksvägen.

Vi åker hem på em efter en mycket mysig dag i Leksand.

När vi kom hem till Falun dröjde det inte så många minuter innan Marcus kom. Han har jobbat med markundersökningar i Långshyttan för sitt företag Demikon. Och nu kom han på besök hemma och för att bo hos oss över natten. Kul för Anna och Lukas att träffa morbror Marcus.
När jag hämtar in posten finns det ett fint textat K4 kuvert. När jag öppnar den är det en Hälsning från fyra gamla elever jag undervisade i kemi från Klass NV3NM ."Vi skickar över en bunt glädje och energi,
så att du snart blir frisk!
Kramar från oss!
Eline, Miche, Åsa och Frida."



Oj vad det värmde Tack snälla för den fina omtanken.
Det är som jag sagt tidigare mänskan har överlevt och lyckats tack vare sin förmåga att känna empati
Det blir jag mer och mer övertygad om.

Kollar på Leksands hemsida hur kvalserien ska spelas.
Ska försöka få biljett till första hemmamatchen mot Timrå och matchen mot Djurgården och eventuellt en match till. Det får bli hård kamp om biljetterna på måndag kl. 10.00 då biljetterna släpps.

Dag Datum Kl. Hemmalag
Bortalag Res
1 Tor 15-mar 19:00 Örebro HK - Leksands IF
2 Lör 17-mar 18:30 Leksands IF - Timrå IK
3 Mån 19-mar 19:00 Djurgårdens IF - Leksands IF
4 Tor 22-mar 19:00 Leksands IF - Bofors IK
5 Lör 24-mar 18:30 Leksands IF - Förkval
6 Tis 27-mar 19:00 Förkval - Leksands IF
7 Tor 29-mar 19:00 Bofors IK - Leksands IF
8 Lör 31-mar 16:00 Leksands IF - Djurgårdens IF
9 Tis 03-apr 19:00 Timrå IK - Leksands IF
10 Fre 06-apr 16:00 Leksands IF - Örebro HK


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0