Onsdag 21 mars

Vaknar kännermig lite tung i huvudet. Smsar mina kollgor att jag inte orkar med att vara med på skolverkets dag om Energi och hållbar utveckling på Högskolan.
Ligger och vilar lite på fm. Vi åker in till Clas Ohlsson köper nya förvaringslådor det är fullt röj i förrådet i källaren vi köper också en ny kupevärmare den gamla har gått sönder.
När vi kommer hem lägger jag mig och vilar lite innan lunchen. Somnar och snarkar skönt i en dryg timme.
Efter lunchen jobbar jag med skolans hemsida lägger in torsdagens meny i veckans Ecole sida. Gör klar nyheten om vetenskapsveckorna på Natur och lägger upp den. Gårsean ut iträdgården. Klipper två träd till ett träd blir helt klart medans det andra trädet har grenar längst upp som jag inte kommer åt utan att stå på stegen. Sopar sand och fyller en tunna med sand bra att ha nästa vinter. Kör lite mer löv till komposten. Det är varmt och skönt i trädgården det känns att våen är här det är inte så mycket snö kvar i trädgården snart är det helt is och snöfritt.


Första vårlök blomman i rabatten.

På kvällen tittar jag på slutspelshocket. Frölunda mot Brynäs.
Mycket spännande Brynäs lyckar kvittera till 3-3 när det är bara några sekunder kvar på tredje perioden.
Heja Brynäs spöa Frölunda nästa år möts vi i härlig derbyn.
Ja Brynäs gör mål i förlängningen vinner matchen och kvartsfinal serien och är klara för semifinal mot Färjestad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0