Onsdag 14 mars

Idag blev det en fixar dag. På fm är jag rörmokare. Den gamla kranen i badrummet uppe har krångla varmvatten kranen slirar och man får skruva och skruva innan det stoppar. Även kallvatten dito börjar droppa. Jag stänger av vattnet och skruvar av bägge kranarna och åker till Elis Janssons VVS i Hosjö. Han är en kanonkilla fixar kranarna byter ut delar smörjer så det går lätt och för det tog han bara 160 kr. Har ni VVS problem åk till Elis Jansson han är jätte just och mycket bra att ha att göra med. Åker hem skruvar på kranarna de går jättelätt att stänga nu och inget dropp syns sen jag skruvat på vattnet igen, skönt att de funkar igen.
Åker sedan förbi Willys köper en stor toabal samt lite småsaker fortsätter in till stan och Bergnils där jag öper en lång stång märke Fiskars, som jag kan stå på markem med och klippa av grenar högt upp i äppelträdet. Tidigare har jag stått längst upp på en stege och balanserat, det slipper jag nu skönt.
Provar den lite när jag kom hemdet fungerar bra. Äter lunch sover middag i drygt 1 timme. Går ner till HBO eventuellt ska jag undervisa en elev i KemiB, men vi skulle eventuellt ha lektionen på torsdag. Ingen kommer, men jag jobbar med hemsidorna. Uppdaterar några sidor som håller på att gå ut. Jag lägger också in en nyhet om Science Club som fått ett bidrag på 10000 kr från teknikjakten. Lägger in den både på Naturs och Falu Gymnasiums hemsida.  Science Club får 10000kr

Går hem utför en del ärende ringer AFA som är ett sjukförsäkringsbolag som betalar ute lite ersättnig som komplement till sjukförsäkringen. Skickar via mailen in den senaste sjukintyget det gick bra via mailen.

På kvällen ser jag slutspelshockey på tv4 sport Luleå mot Aik.
I period 2 öser Aik in 3 mål och leder med 0-3 i andra perioden. Innan perioden tar slut hinner Luleå reducera till 1-3 i powerplay. Hoppas de kan göra en bättre tredje period och gå ikapp och avgöra matchen.
Imorgon börjar kvalserien det är Örebro mot Leksand jag tror Leksand vinner den matchen de har spelat bättre och bättre mot Örebro nu är det dags för en seger. Det ska bli spännande att se matchen på Viaplay i morgon.
Har ni sett senatse studio 19 om inte här är länken: Studio19 avsnitt 17

Jag tittar också lite förstrött på Viaplay i datorn det är Champions league Chelsea mot Napoli. Det står 1-0 efter 30 minuter i första halvlek.  I andra halvlek står det nu 3-1 till Chelsea och total 4-4 i match serien så det lutar åt förlängning. Ja det blev så oj vad spännande.
I hockeyn vann Aik med 2-3 och har 2-1 i matchvinster men det är ju bäst av 7 matcher så  Luleå är inta avsågade än.
Nu blir det hopp i säng för i morgon har ljag en lektion 8,40.
God Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0