Måndag 19 mars

Mår bättre idag inte lika trött som igår. Går ner till skolan , jag har ju biologi och kemistuga på morgonen mellan 8,40 och 10,00. Tyvärr verkar det som om Natur eleverna ännu inte har upptäckt den möjligheten till hjälp en. Jag får dock ett besök av en estetelev som räknar B matte. Jag får uppdatera några hemsidor och rensa bort gamla mail i min mailbox.
Efter lektionen går jag hem såtter på mig ryggsäcken och går till Origo. Behöver mer cortison tabletter. När jag sitter och väntar på min tur ringer läkaren från Blodmottagningen mig. Jag hade tidigare ringt dem och frågqt vilka och om det är ok att ta tabletter mot allergi. Det är ok och hon skriver ut recept på det också.
Jag tar ut medicinen, går sedan in på Willys och handlar lite innan jag går hem. äter lunch sover sedan middag till strax före 16.00. Går upp och går ner till Idrottshallen det är ju innebandy. Det var glest med killar när jag kommer ner, men till slut blir vi 5 st sopelar på liten plan 3 mot 2. Det går riktigt bra för mig även om jag tar det lite lugnt mellan varven. Styrketränar efteråt även det går riktigt bra.
Duschar snabbt och skyndar hem det är ju match ikväll Djurgårn mot leksand.

1:a perioden Jaaaaaaa Bergenström kommer fri gör 0-1 klockrent i krysset.

2:a perioden kvitterar Djurgårn lite slarv av Leksand då en Djurgårdare kommer ut från utvisningsbåset och kan passa till en annan som gör mål pucken glider in under Hanses.

3:e perioden         Djurgårn gör 2-1 slarv i egen zon av en leksing som ger bort pucken.

Och lite senare kom spiken i LIF kistan 3-1.

Leksand tar ut målisen när det är 2,5 minuter kvar men de får inget tryck.

Djurgårn vinner och det är rättvist tyvärr Leksand räckte inte till idag.    

Men serien är inte slut allt kan hända vi får komma igen i nästa match.

Godnatt tack för idag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0