Lördag 31 mars

Sov hela natten vaknar pigg och utvilad. På fm gör jag i ordning en present som jag ska ha med mig upp till mamma i Leksand idag. Kusin Anders fyller 50 år nästa vecka. Går upp till Volvo och handlar lite oj vad det blåste kallt. Dammsuger nere i datarummet innan vi äter lunch. Sover i en timme efter lunchen går upp strax efter 14.00. Gör mig iordning för matchen ikväll min kompis Erik kommer och hämtar mig 14,50 Det är ju match Leksand - Djurgårn en måste match för bägge lagen.
Vi kommer i god tid till Tegera Arena det är fullsatt och fin stämning. Superstar håller igång. Vi ska skicka Djurgårn ner i allsvenskan.
1:a perioden börjar spelet är jämt och böljar fram och tillbaka utan att något lag gör mål.
Första perioden slutar 0-0

leksand - Djurgårn spelet böljar fram och tillbaka

I andra perioden gör Leksand 1-0 det är ungdomskedjan som gör det hela Jacob DelRrose gör målet på pass från Händemark och Filip Forsberg. Leksand tar över fullständigt i andra perioden och det är ytterst nära att de gör något mål till, men det står 1-0 till LIF efter andra perioden.

I tredje perioden pressar Leksand på och har klart övertag i spelet. När det är 6minuter kvar av matchen sätter Jensa bergenström 2-0 målet. Djurgårn tar ut målvakten på slutet men LIF håller undan och vinner med 2-0.

I slutet står hela sittplats publiken upp klappar händerna och ropar med superstars krigare krigare krigare.


Här står jag upp och hejar på Leksand de sista minuterna av matchen.


Erik helt slut men lycklig efter matchen mot Djurgården.

Oj vilken härlig match. Vi ahr fortfarande en liten chans att gå upp och Djurgårn är avhängt och måste spela i allsvenskan nästa år. Nu kanske elitserien utökas med 2 lag. Vi får väl se.
Det kommer att bli en oerhört spännande avslutning.


Superstar ropar in laget efter matchen och hyllar krigarna krigarna.


Kommentarer
Postat av: Anette

Visst var det en fantastisk match!

Vilken tur att du fick tag på biljetter. Du kommer väl & hejar fram oss på långfredagen också?

Kram på dig!

Anette Leksands IF

2012-04-01 @ 08:48:51
Postat av: Jan-Eric

Ja en oerhört härlig match. På långfredagen är jag på plats och hejar på våra krigare. Har vi flyt och de kommande resultaten går vår väg. Kan vi fira elitserieplatsen på långfredagen. Större Mirakel har skett.

2012-04-01 @ 21:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0