Lördag 3 mars

På fm åker vi in till fisktorget köper nytt lysrör till köket den blinkar hela tiden så den måste bytas ut.
Vi går också och in på ClasOhllson och köper mer förvaringslådor i plast. Vi går ju igenom gamla lådor från källaren och sorterar gamla minnen. Kl 11 öppnar biblioteket och vi kan gå in på hörnan, och se Marieta Tonevas utställning. Marieta är bildlärare på Haraldsbogymnasiet. Utställningen består av jättefina screentryck och två fina textila installationer. En mycket sevärd utställning som jag varmt rekomenderar.


Missa inte Marietas utställning. Den håller på till 10 april.

När vi kom hem gick vi direkt ner till Hälsinggårdsbryggorna. Vid parkeringen träffar vi Marie Jonas fru som ska ut med en kompis och åka långfärdsskridskor på Runn. Vi sitter och njuter i solen en stund innan vi går hem efter stigen längs järnvägen och pp till verkstadsvägen. Skönt att komma ut i solen.
Vi äter lunch jag sover sedan middag i två timmar.
På em sorterar vi mer gamla bilder och minnen som vi lägger i plastlådorna. Jag byter också lysröret det fungerar och jag får på själva träramen över lysrören.

Sitter och skriver nu på denna blogg och lyssnar förstrött på melodifestivalen. Just nu torsten Flink skickar iväg en röst på han mycket mer karaktär på hans låt jmfrt med Lotta och Christers låt.
Ja Torsten Flink gick vidare till final kanonbra.


Här kommer en bild jag hitttade idag.


Klass 8 Hälsinggårdsskolan läsåret 1964-65 Klf Callermo Ser ni mig ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0