Lördag 10 mars

På fm går vi stavgång bort till Korsnäs, förbi ÖB och fram till Roxnäs där vi ratar på en bänk i solen. Sen går vi efter Strandvägen och upp till Hälsinggården över järnvägen. Jag går dförbi HBO och matar fiskarna.  Jag städar mitt rum medans Elin fixar maten en god lövbiffspanna. Efter lunchen sover jag middag i 1,5 timme. Vaknar pigg och belåten. Går ner  till gillestugan och tittar lite på matchen Luleå -Aik i smslutspelet. Nästa år får vi hoppas att leksand är med i slutspelet. Luleå vinner till slut äver Aik med 6-3 heja Luleå.
Ute regnar det och blåser och är ett riktigt ruggigt väder, ett riktigt april väder. Det är nog snart slut på vintern våren står på tur verkar det.
På em städar jag datarummet dammsuger dammar och torkar golvet. Jag går också igenom en stor låda med en massa gamla fotografier Många roliga minnen bland alla fografierna.
Här kommer två bilder från sommaren 1978, Då hyrde vi ett gammalt hus ute i Ofotsfjorden i Kjeldebotten. Huset låg nära där Elins gudfar med två söner bodde. Vi fick låna deras båt då bar det av ut i viken och vi fiskade upp många kämpe torskar Elin målade också många tavlor och hade en utställning i Ballangens komune hus.


Jan-Eric och Elin i Gudfars båt fiskande kämpetorskar.



Gammalt hus i Kjeldebotten Elin målade 1978.

Ser förstrött på melodifestivalen. Jobbar med skolans hemsida lägger in nästa veckas matsedel. Skriver oc´kså lite på sidan veckans Ecole. Vilka dagar det är lunch och att det är kvällserveribg på torsdagen . Hoppas jag får menyerna i tid så jag kan lägga in dem eftersom.

När vi badade nakna i Punnsviken
En rolig historia från de sommaren var när vi gjorde skandal genom att bada nakna i Punnsviken. Den sommaren var mycket varm efter att ha varit på en utflykt runt i omgivningarna: Vi hade lånat Elins fars bil. Var vi mycket varma i viken bortom vår vik var det en fin sandstrand. Vi hade då min bror Marts på besök med flickvän.
Vi gick ner till stranden kastade av oss kläderna och sprang ut  havet och badade det var riktigt skönt. Nästa dag fick Håreg en av Gudfars söner som jobbade i kommunehuset höra på jobbet om skandalen i Punnsvika. Tänk det kom en Narvik bil och ur den hoppar det ut 4 nakna personer som badar nakna i Punnsviken. I den Viken bor ju Kristilig folpartis Stortingsman. Tänk vilken skandal Håreg som visste att det var vi hade svårt att hålla sig för skratt. Men så var det 1978 i Norge. Min svärmor Selma fick också höra att Oj Elin pussas i Samvirkelaget (norska konsum)i Kjeldebotten. Jag hade nog bra pussat Elin på kinden men det rapporterades direkt in till mor Selma i Narvik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0