Fredag 23 mars

Vaknar känner mignågot piggare idag.Men efter frukost lägger jag mig igen och sover en stund. På fm går vi ut i trädgården krattar ihop lövhögar och kör på komposten. Får lov och sätta mig på stolen och vila mellan turerna. Det är skönt att sitta och njuta i solen. Klipper lite i träden klipper också ner grenar från paradisäpelträdet som spretar nedåt. Klipper bort några grenar på den gamla rödvinbärs busken. Går in äter lunch sover i över 2 timmar efter lunchen. På em sätter vi in fler kort i fotofickor, nu har vi snart satt in alla kort.

Här kommer en bild från 2003. Min klass NV3C åker iväg med sin lastbil. Jag blev lite förvånad när jag såg deras banderoll på sidan Hagbergs Hjältar det var kul. Alla mina klasser jag haft är mina hjältar.


På kvällen tittar jag på slutspelsmatchen i innebandy mellan Helsingborg och Falun . Kommer in i andra perioden det står 2-2. Hoppsan plötsligt gör Helsingborg 2 snabba mål och leder med 4-2 efter 2 perioder. Hoppas Falun kan vända detta i tredje perioden.
Tredje perioden börjar ej bra för Falun på en kontring då Falun spelar powerplay sätter Helsingborg 5-2.
JaFalun reducerar nästan direkt till 5-3. Go Falun Go. Jaa Skog får en gratis chans och sätter den 5-4 nu är det match igen kanonbra Falun. Skit också Helgeson gör 6-4 till Helsingborg. Ja direkt gör Hajo 6-5 jaaaaaa. Vilken Match. Oj Helsingberg på frislag sätter 7-5. Falun tar målvakten och chansar på slutet. Ja Falun sätter 7-6 . Bara 2 minuter kvar av matchen. Falun pressar på slutet med målvakten ute, men Helsingborg vinner tyvärr den andra kvartsfinalen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0