Fredag 2 mars

Vi åker till Sörskog för att åka skidor i skidspår.se står det att spåren var uppkörda på torsdagen. När vi kommer fram ser det väldigt isigt ut. Ja säger en kille igår var spåren uppkörda men de smälte ihop och i natt frös allt. Det var rena isgatan i spåren, jag fick i all hast lägga på gulskigo kladdig valla så att vi ialla fall fick lite fäste. Det  blåste rejält så det var fullt med barr och annat skräp i spåren. Vi kämpar oss upp till slogboden lägger av oss ryggsäxckarna där. Jag fortsätter en vända upp och runt samt tillbaka till slogboden. Vi sitter där och njuter i solen och äter av vår matsäck. Kycklingklubbor varm choklad ostmacka, väldigt gott i solen .


Jan-Eric njuter i solen i slogboden i Sörskog efter 5 km spåret.

Innan vi åker tillbaka så måste jag skrapa av en massa barr och annat som fastnat under skidorna.
Vi åker ner till starten det går bra så när som på att jag gör säsongens första och roligen enda vurpa. Väjer för ett klitet barn i slutet av en backe men skär då igenom snön och ramlar baklänges. Inga problem kom upp direkt och tar mig lugnt ner till starten.


Här kommer Elin glidande i de isiga spåren mot starten.

När jag kom fram fick man gå försiktigt upp till bilen för det var glashalt på vägen upp till bilen.
Skidorna var igen alldeles fulla av skräp.


Här ser vi mina kladdiga skidor efter skidturen i Sörskog.
Det måste komma någon dm nysnö innan vi åker hit igen.

När vi kommer hem äter jag go grönsakssoppa. Efter lunchen sover jag middag i nästan 2 timmar det var skönt.
Nu på kvällen skriver jag på detta inlägg samtidigt som jag följer Sundsvall- Leksand på everysport.
Juniorerna verkar vara på gång.
Händemark gjorde 0-1bara efter 30 sekunder i första perioden. Tyvärr kvittera sundsvall så första perioden slutade 1-1. I andra perioden Jakob Delarose 1-2 men Sundsvall kvitterade.
I tredje gjorde Händemark 2-3 till Leksand hade det reultatet stått sig perioden ut hade Leksand tagit seriesegern i Allsvenskan, men när det är 8 minuter kvar kvitterar Sundsvall till 3-3 vilket blir resultatet efter tredje perioden.
Nu kommer det förlängning och ev. straffar spännande.
Inget mål i förlängningen det blir straffar sätt puckarana nu leksands pojkar, och Hanses rädda målet.
Tyvärr Sunsvall vinner över Leksand igen nu på straffar 4-3 till Sundsvall synd när vi var så nära att knipa första platsen, men vi får vila nu i två veckor och komma igen i kvalserien. Go Leksand Go
Innan jg stänger av datorn för kvällen lägger jag in nästa veckas matsedel på Haraldsbogymnasiets hemsida. Jag skriver också lite på veckans Ecoles sida där jag lägger ut vilka dagar som det är lunch samt att det är öppet på torsdag kväll nästa vecka. Hoppas jag får menyer i veckan som jag också brukar lägga ut.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0