Fredag 16 Mars

Idag känns det lite tungt allergin som jag kännt de senaste dagarna har nog gått över till en förkylning.
På fm åker vi till Ica Maxi och storhandlar. Vi lyxar till det och köper en färdig lunch. När vi kommer hem och äter mousakan blev det en stor besvikelse. Den bestod av potatisbitar och köttfärs kunde jag inte hitta,ingen bechamaisås samt så starkt kryddad att det sved i munnen. Det mesta fick tyvärr gå rätt ner i komposten. Första gången vi fått så dålig lunch, tidigare har det smakat jättegott. Men jag skrev ett mail till butikkschefen och klagade.
Jag jobbar lite med skolans hemsida lägger ut matsedeln för nästa vecka. Jag hinner också med att lägga in dagens meny på sidan Veckans Ecole.

Jag vet inte om jag skrev om det igår men igår lyckades jag komma över två biljetter till Leksand Djurgården den match jag ej fick tag i biljetter i måndags. Men när jag går till min mailbox har inga e-biljetter kommit fram. Men andra mail kommer fram när jag testar. Jag mailar LeksandsIf och ber dem skicka ut dem igen.
Och idag på em kom ett mail fram från Iticket med biljetterna härligt. Den här gången ska vi slå Djugårn. Jag var ju med pappa i slutet av 50 talet och såg den klassiska matchen på uterinken. Då slog Djurgårn Leksand och tog Sm det året. Det var Tumba i Djurgårn och Vilgot Larsson i Leksand. För att nämna några av de gamla hockey storhetena i denna match. Nu den 31/3 blir det revanch och seger för Leksand.

Efter lunchen sover jag 2,5 timme det var skönt.
Jag bryner en nötstek för jag ska laga en slottstek som vi ska ha i morgon. Det går bra och den står och puttrar i grytan och öses med jämna mellanrum.

Klockan närmar sig halv 7 jag åker till stationen och hämtar Oscar som kommer på besök över helgen. Jättekul att träffa Oscar vi ska ju gå matchen i morgon tillsammans med Anna,Marie och en kompis från Tyskland till Marie.

På kvällen myser Oscar och jag med att slappa i soffan och se en Bond film.

I morgon smäller det Leksand -Timrå Jag är övertygad om att vi tar Timrå och står på 6 poäng efter matchen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0