Torsdag den 19januari

På fm går jag stavgång Med Elin i den sköna solen. Vi gå upp Gläntan till Rottneby ängen där vi rastar lite i solen som värmer skönt. Vi fortsätter ner för vägen till Korsnäs. Viker av hemmåt via verkstadsvägen. När jag kommer hem sätter jag igång med att skotta snö. Det går galant med den nya snösläden. Vi äter lunch ugnstekt kyckling som vi stekte klar igår en kyckling som legat ett tag i frysen. Men den var jättegod med kokta grönsaker och go sås. Går ner till HBO ska dela ut de gratis biljetter 19st som jag beställt av Leksands if till matchen på lördag till min klass. Men när jag kommer till deras kemilektion ca 8 minuter innan den ska sluta var alla puts väck. Får dela ut biljetterna imorgon istället. Snälla klassen var kvar hela tiden på lektionerna i morgon så att ni får era biljetter. På skolan träffade jag Birgitta Berggren en kär gammal kollega som nu är en glad pensionär. Det var jättekul att se och prata med Birgitta igen. Vi kom överens om att vi ska träffas och äta lunch på Ecole en dag hela gamla miljöarbetslaget. Det skulle bli jättekul vi har så många minnen tillsammans efter alla resor vi gjort. Efter att ha matat fiskarna går jag hem och vilar en stund sover en dryg halvtimme. Det var allt för idag nu kryper jag till sängs kl. Är nio imorgon måste jag gå upp tidigt ska magnetröntga hjärnan kl. 7,15 i morgon. God Natt alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0