Tisdag 10 januari

På fm åker jag upp till Lugnet för att prova skidspåren där. På vägen dit stannar jag på ICa Maxi gurkan jag köpte igår visade sig på kvittort väga 3,5 kg och kostade 155 kr. Vi tyckte det var lite dyrt även om det var en kravgurka men 3,5 kg vägde den inte. Jag fick tillbaka kostnaden med lite bonus.
Spåren på Lugnet var ok i konstsnön 700 m s spåret jag åkte först 5 km men den var bara pistad för skate men man tog sig fram ändå hade ej med mig skateskidorna men det gick hjälpligt att åka klassiskt runt femman åkte sedan några varv på 700ms spåret. Skönt att komma ut och det kändes riktigt bra.
När jag kom hade farmor Ingrid kommit med Lukas till oss. Strax före två var LUkas så trött men somnade inte när vi la ner han i sängen. Men när morfar tog upp han på axeln och gick runt runt och nynnande morfars lilla Lukas så somnade han. Ja la ner han försiktigt i sängen och han sov lite över en timme. Vilken härlig känsla att gå där med Lukas tryckt mot min kind så gosit så. Jag passade också på att sova en timme.
Innan jag gick iväg ner till jobbet så hade det kommit ett stort kuvertpåse. När jag öppnar det får jag en mindre chock. I påsen ligger en A4 lapp. "Hejsan Jan-Eric Här kommer en liten krya på dig-gåva från oss i Leksands IF.
Tröjan är signerad av samtliga spelare.
KRYA PÅ DIG Leksands IF

Så här såg brevet ut.
I påsen låg en matchtröja med alla spelarnas signaturer. Jag blev så glad och rörd att tårarna bara sprutade. Helt otroligt vem stod bakom Emil Nilsen ? Farfar Foppa ?. När jag kom till skolan och berättade det för min klassföreståndar kollega Cecilia fick jag förklaringen det var min klass som tagit kontakt med Leksands IF och berättat om dels att jag är stor supporter till LIF och att jag nu har blivit sjuk. De visade och upp sitt klassfoto där alla var klädda i Leksands tröjor mm. Och Leksands IF tog själv intiativet och skickade matchtröjan till mig.

Tack min underbara klass och tack Leksands If klubben i mitt hjärta så länge hjärtat slår så är jag vit och blå.

I morgon slår ni Bofors det är jag övertygad om Heja LIF.


Stolt Jan-Eric med Leksands tröjan med alla spelarnas autografer fotot taget i vårt vardagsrum



Här har jag Lukas i famnen vår guldklimp och älskade barnbarn. Snart ska vi gå på en match Lukas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0