Söndag 22 januari

Gör rent akvariet på fm provar en ny hävert där man suger in gruset som åker tillbaka igen mot botten medans skiten följer med ner  i hinken. Det fungerade jättebra jag gör rent rutorna tar bort fula växtdelar mm resultatet blev ett rent fint akvarie.

Äter lunch och nickar till en kort stund för kl. 14 kommer Anna och hämtar mig vi ska åka skidor uppe på Lugnet.

Vi åker upp parkerar längst upp  på Sjulsarvsparkeringen, och går på spåret där.
Jag åker 10 km spåret det går riktigt bra men jag tar det lugnt och vilar några gånger på vägen upp till toppen. På toppen käkar jag en mandarin och vilar lite i boden där.
Sen är det bara nedför det gick galant trots att det började mörkna lite mot slutet.
Anna hann åka både 5:an och eljusspåret innan jag kom fram.
Det var så härligt att åka 10km spåret igen vilken skön känsla även om det gick sakta. För fyra månader sedan var man glad att man orkade gå två varv runt huset och nu kan man åka milspåret på Lugnet.


Utsikt från boden på toppen av milspåret.


Jan-Eric i full fart på väg ner från toppen.



Det är  bara att släppa på nedför men idag var jag lite feg (försiktig) och plogade lite med en skida.

Jonas kommer och hjälper mig med min stationära datorer som ej vill starta i win 7. Men med hans linux variant umbuktu startade det och han började att föra över filer från min dator till usb hårddiskarna. Men allt får inte plats så jag måste köpa en ny usb hårddisk med 1 eller 2 tb så att vi kan föröver allt innan jag sänder in datorn för reparation. Som tur var har jag tagit ett år extra garanti så den gäller nu.
Imorgon ska jag till Norslunds vårdcentral och ta blodprover ibför läkarbesöket på onsdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0