Måndag 16 januari

Går ner till skolan strax före 10. Träffar Cecilias vikarie Erik vi snackar lite om mgårddagen. Erik som har varit rumskompis och studiekamrat med Oscar var också med igår på cermonin för de nyexaminerade lärarna. Jag jobbar med hemsidorna lägger in veckans matsedel. Strax före 12 går jag ner till min klass Erik har lektion med dem i biologi men slutet av lektionen brukar de ha klassråd. Vi genomför klassrådet en av punkterna var hur många som vill följa med och se Leksand spöa Sundsvall på lördag. Leksand har bjudit in elever från hela Dalarna att se den matchen gratis. Till slut får vi fram att 19  st vill se matchen plus klassföreståndaren.
Jag ringer till Leksands IF och beställer biljetterna har tur för det finns fortfarande biljetter kvar det var först till kvarn. Ska bli kul att se en match med klassen . Ni som har varit med såg ju  bilden från Skolkatalogen. Bara leksingar.



Nu är det lunch tar med Erik till matsalen där vi äter och njuter av en god Nasigoreng.
Jobbar mer med hemsidorna innan jag går hem vid14 tiden sover lite innan det är dags att gå ner till Idrottshallen det är ju premiär för säsong 2012 i innebandyn.
Vi blev till slut 7 st så vi spelar på liten plan med en av bytare i vårt lag. Vi spelar bra vinner matchen. Jag får sätta ett mål och det känns riktigt bra kan till och med göra små ruscher utan att det känns jobbigt. Det var jättekul. Efter innebandyn blev det lite styrketräning i gymmet även det kändes bra också. Lite tyngre vikter men inte som i våras men jag kommer tillbaka mer och mer och det känns riktigt skönt.

Full fart ute på plan.


Jan-Eric i fin form på innebandyn lyckades till och med göra ett mål idag.

Rögle -Leksand
På kvällen ser jag  matchen Rögle - Leksand på Viaplay. Leksand spelar riktigt bra vinner första perioden med 0-2.  I andra perioden spelar Rögle upp sig och reducerar i början av perioden 1-2.
Men leksand gör 1-3 när Lucas Sandström får pucken direkt när han kommer in efter en utvisning och sätter pucken snyggt i Rögle målvaktens högra kryss. Innan perioden är slut gör Johan Ryno ett jättesnyggt mål tar emot pucken från bergenström med ena skridskon g fintar ner målvakten och sätter pucken snyggt till vänster om  han.
Det står 4-1 till Leksand när tredje perioden börjar. Efter lite drygt halva perioden lyckas Rögle reducera till 3-4
Men Leksand spelar bra försvaraspel och vinner matchen med 4-3. Tre mycket sköna poäng nu ligger vi 13 poäng före Rögle och 7 poäng före Västerås. Härligt vi har bra chans att ta en kvalplats om leksand fortsätter att spela så här stabilt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0