Lördag 7 januari

På fm går jag till apoteket vid sjukhuset måste ha mer betapred tabletter (cortison). På väg hem går jag förbi Ica maxi och handlar. Det blir lite mer som vanligt men det tyngsta får jag plats i ryggsäcken. Resten tar jag i en tygkasse, sen är det bara att kämpa sig hem det går bra, lite trött blir man men efter en varm dusch och varm go laxsoppa känns det alldeles utmärkt. Sover middag en timme går upp och ser på junior kronornas ankomst till och firande vid Kungsträdgården. Vilka lirare. På em gör vi rent ugnsluckan. Tidigare idag har Elin gjort rent ugnen. Först smeter vi på grönsåpa överallt värmer till 100 grader låter det svalna, sedan torkar vi ut allt med flera vatten. Tidigare i veckan drog vi fram spisen och torkade bakom och efter sidorna på spisen. Nu har vi en spis och ugn som ser ut som ny det gäller att hålla efter så att inte ugnen gror igen.

Kommentarer
Postat av: jörgen

Tjena och fortsatt gott nytt år! Härligt att du har fått åka skidor med premiär i Sörskog, denna underbara vildmarksliknande terräng med fint dragna skidspår. Själv är jag i Jämtland och njuter av fin skidåkning och romanläsning tillsammmans med Margareta i vårt fritidshus. Här är det lagom mycket snö (ca 1/2 meter) och 6 grader kallt, som bäddat för skön skidåkning! Hoppas vi kan ses snart!Ha det gott, vi är med dig i våra tankar på det nya året!

Varma hälsningar

Jörgen

2012-01-07 @ 19:41:13
Postat av: Jan-Eric Hagberg

Hej Jörgen Det var härligt att åka skidor. Nu hoppas jag på premiär tur på långfärdsskridskor. Vi ses väl den 16 januari på säsongspremiären på innebandyn. Varma Hälsningar från Jan-Eric

2012-01-08 @ 22:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0