Lördag 28 januari

Vaknar på morgonen vi 8 tiden. Kikar på Dt.se i min Ipad. Oj man är med på första sidan i webbupplagan inte illa. En väldigt bra skriven artikel. Eleverna stöttade sin cancersjuka lärare.
Lite senare på fm går jag upp till Volvo för att köpa Falukuriren- Oj vi är på löpsedlen första gången jag hamnat på löpsedeln synd bara att man måste få en hjärntumör för att hamna där.



Här mitt bland alla löpsedlar ser vi Fks med artikeln elevernas stöd av mig.

Men inte nog med det när jag tar tidningen i tidningstället ser jag att vi också är med på första sidan.


Fks första sida lördagen den 28 januari 2012 Kanske bra med lite omväxling från Håkan Juholt.
Bläddrar man upp artikeln så är den på ett helt uppslag. I pappers artikeln finns också mailväxlingen mellan Emelie i NV2A och Leksands IF.


Här är hela uppslaget med artikeln i Falukuriren.

Vid 19 tiden kommer Anna och Jonas med Lukas vi ska passa han några timmar. Det var ett tag sedan så det ska bli jättekul att mysa med vårt älskade barnbarn.
Anna och Jonas ska åka skidor ute i Karlsbyheden.

vi leker lite inne med Lukas sen går vi ut. Jag drar Lukas runt i en pulka det är kul att åka pulka.


Här drar Jan-Eric  Lukas med pulkan. Lägge märke till LIF flaggan i bakgrunden. Den hängs ut varje gång Leksand spöat Mora.

Jag går sedan en liten promenad med Lukas runt kvarteren. Efter ett tag somnar han så skönt.


Så skönt det är att få sova i vagnen inbäddad i mormors fårskinnspäls.



Oj vad god mormors mat är jag äter en stor portion.

Besöksstatistik

Innan jag loggade ut från bloggen kollar jag besöksstatistiken för idag.
Antalet sidvisningar var uppe i 250 mot tidigare runt 70st
Antalet unika besökare var 120 mot tidigare runt 50 st.

Artikeln har tydligen lockat hit ett antal nya läsare det är kul.

Kommentarer
Postat av: Nisse Croona

Härlig artikel i FK av Mats Nilsson (gammal kollega från IV)! Tårarna bara rann på mig! Håller tummarna för dig Jan-Erik, du grejar detta!!!!!!

2012-01-28 @ 19:00:30
Postat av: Jan-Eric

Hej Nisse Ja det var en jättebra artikel. Bra att allmänheten får se vilka fina ungdomar vi har. Och vilken fin sammanhållning vi har på Haraldsbogymnasiet.

Ja Nisse jag kämoar på det finns bara ett slut det är att bli av med alla cancerceller och bli frisk. Mvh Jan-Eric

2012-01-30 @ 20:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0