Lördag 21 januari

På fm går jag och Elin stavgång bort till Korsnäs upp mot Helsingberg förbi hundtorget  upp förbi skolan och via Gläntan hem.
Vi äter en god renskavsgryta som Elin lagat tidigare på morgonen. Vilar en liten stund efter lunchen somnar till en liten stund. Men kl halv tre kommer Jonas och Marie för vi ska åka till Tegera Arena och se hockey. Jag ska se matchen med 19 elever från min klass. Leksands If har bjudit in alla elever som vill se matchen tidigare och  vi hade fått biljetter till alla som ville se.
I första perioden tar Sundsvall ledning slarv av en leksands spelare som förlorar pucken vi´d egna blå- Sundsvalls spelaren får friläge och sätter pucken bakom Erik Hanses. Dock lyckas leksand kvittera då Ryno i slottet skjuter ett stenhårt skott som Axel Brage i Sundsvalls målet ej hinner reagera på. 1.1 efter första perioden.
I andra perioden tar LIF ledningen genom ett skott av Hurtubise som tar på en Sundsvall spelare och i mål. Rena turmålet. Leksand har en hel del chanser men det blir inga fler mål i den här periode iStället kvitterar Sundsvall genom Oskar Lindberg som får gå helt oattackerad med pucken runda kassen och lägga in det i mål, här var leksands pojkarna alltför passiva. Ja ofta undrade man om de visste att de var på plan ofta tvåa på pucken och en massa felpass det såg inte alls bra ut.
I tredje tar Leksand ledningen och man får lite hopp Patrik Hersley skjuter ett skott som sen hamnar hos Jacob Blomqvist som hade öppen kasse. Dock sköt han första skottet i stolpen men fick tillbaka den och satte den i det fortfarande öppna målet.
Tyvärr kvitterar Sundsvall bara tre minuter efter Leksands lednings mål den här gången är det Oskar Johsnssonsom får åka runt fritt med pucken runt i Leksands zonen Till sist skjuter han ett skott ur dålig vinkel en isare som slinker in 3-3 som håller sig perioden ut. Trots att Leksand har ett poweplay i slutet av perioden men det pp var kasst de kom knappt in i anfallszzonen.
Matchen går till förlängning och där avgör Sundsvall efter en dryg minut ridå. Svagt av LIF att spela så dåligt allra helst när man bjudit in skolugdomar från hela Dalarna. Det var väldigt trist vi hade chans att komma närmare BIK/Karlskoga . Nu får ni revanchera er och spöa Örebro på onsdag och Mora på fredag. Det var lite trist att de spelade så dåligt när Leksand bjudit alla skolungdomar. Några buade till och med när matchen var slut.  Det skulle jag aldrig gör a för jag är ingen medgångsuporter. Jag är en äkta leksing så länge mitt hjärta slår är jag vit och blå.


Jan-Eric viftar med halsduken efter att Leksand gjort 3-2. Lägg märke till matchtröjan jag fått av Leksands If med alla spelares signaturer.


Här syns några av mina elever.

Jag avslutar kvällen med att göra lite nytta. Lägger in v4:as matsedel på haraldsbogymnasiet hemsida.

Vi får gå på en annan match och se Leksand vinna det ska jag försöka att fixa.

Och Håkan Juholt fick kasta in handdduken idag efter den borgerliga pressens mediadrev mot honom. Tänk om de granskat Bildt pojken lika hårt för där finns många tveksamheter i hans agerande i Lundin oil mm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0