Fredag 27januari

Vilar lite på fm.Går ner till skolan 10.30 hjälper en elev med frågor inför ett prov innan lunch. äter lunch på Ecole Pasta med fläskfile väldigt gott. Beställer in en efterrätt blåbär och hallon smothie med lite grädde och ett jättegott havreflarn mumsigt jag som älskar hallon och havreflarn perfekt.

Blåbär och hallonsmothie med havreflarn.
 Efter lunch träffar jag min elev som ska pröva upp några betyg. Det visar sig att nu hoppar hon av allt tyvärr. Hinner ej med innan det är dags att söka olika läkarutbildningar i Europa. Jag jobbar på med hemsidorna lägger ut en nyhet om Pine-Needle project.

Går hem piskar några stora mattor som jag tidigare hängde ut på gungställningen. Jag tar också och skottar rent snön det får bli dagens motion idag Ja jag häller ut askan på hallonbuskarna också.

Syster från Blodmottagningen ringer på mobilen. Det blir en ny sorts cellgift nästa vecka som måste tas via dropp. Det var alltså tumör cellerna som växt några millimetrar.

Går in och sover en timme ung. På em. Går upp käkar middag en matlåda från Ecole potatismos och fläskotlett det blev Ecole hela dagen idag. Nu är det snart dags För matchen Leksand -Mora. får igång matchen på den bärbara datorn efter ett tag. Just nu är det 0-1 till Mora 6minuter in i andra perioden. Mora fick tyvärr göra ett rätt snygt backmål i första perioden då leksands pojkarna tyvärr gick bort sig lite. Ypiie Leksand kvitterar genom hurtubise knall hårt skott uppe i krysset. Skit det tog bara 56 sekunder innan Mora tog ledning igen i powerplay en styrning som glider in under Hanses. Oj en ny utvisning för LIF kriga nu Leksand. Väldigt bra boxplay av LIF inget nytt mål för Mora. Andra perioden slut 1-1och Mora leder inför tredje med 1-2. Nu gäller det i tredje perioden kom igen nu Leksand spöa Mora så vi kan hänga ut Leksands flaggan och reta våra grannar som är moringar. Vinner Mora får vi tyvärr se en Moraflagga imorgon för det har grannarna köpt numera. ypiiee Bergenström stänker in pucken i krysset efter bara 53sekunder i tredje perioden i powerplay andra målet i powerplay. Det var också ett snyggt pass av Erik Hanses. Klacken igång härligt kriga nu in nästa mål Leksand. Leksand ligger på bra efter målet många chanser 14minuter kvar. Bra fart på publiken Lif Lif Lif ljuder i hela hallen. Bara 3 minuter kvar av matchen Mora åker på en utvisning gör nu tredje powerplay målet nu mitt kära Leksand och avgör den här matchen. Inget mål dåligt pp av Leksand. Strax före slutet av tredje perioden blir Noren utvisad. Det blir förlängning där Mora får spela 4 spelare mot Leksands 3 st. Inte bra press av Mora 1 minut kvar av utvisningen. Ryno fri dras ner borde varit straff men bara utvisning 3mot 3 i 40 Sekunder sedan blir det leksand som är fyra mot tre i drygt en minut.Inget mål det blir straffar som är lite av ett lotteri. Hanses är stark i mål. lill Foppa kommer säkert sätta ett mål oj va spännande.
Sista avgörande straffen Pelle Prestberg sätter den mellan benen på Daniel Hansen i Mora målet. Hurra. Nu åker LIF flaggan ut i morgon.
Håll utkik i FK och på DT.se för imorgon publiceras artikeln om min klass 0och hur de fixade matchtröjan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0