Torsdag 9 februari

Vaknar vi 8 har sovit bra trots hosta fick ta hostmedicin mitt i natten för att dämpa hostan. Känner mig hyfsad pigg Vi går strax efter tio en stavgångspromenad ner till Runn. Solen skiner och det är riktigt varmt i solen det är alldeles vindstilla. Vi promenerar ut till Främby Udde först efter isen, men mot slutet går vi i ett skoterspår.

Elin solar sig när vi vilar en stund på väg mot Roxnäs udde. Främby udde siyns i bakgrunden.

Vi viker av och går tvärs över Runn till Roxnäs udde. Där rastar vi i solen och dricker varm blåbärssoppa och smörgås. Efter lite vila går vi ut på Runn igen och går tillbaka till Hälsinggårdsbryggorna till vår startpunkt. Vi vilar liten stumd innan vi går hem.

Jan-Eric vilar på bänken i solen in vid Hälsinggårdsbryggorna.


Solsken över Runn en underbar dag.

När vi kommer hem har vi varit ute i solen i över 3 timmar. Vi duschar och äter lunch lammgrytan jag gjorde igår den var mycket god så den grytan kommer jag göra igen. Innan jag vilar mig ringer jag min tandläkare och tar reda på vilka tandröntgen undersökningar jag gjort. De är snälla och hjälper mig. Jag fyller i det hela det var de sista uppgifterna jag behövde. Jag är med i en stor internationell undersökning om hjärhtumörer, Där Umeå universitets sjukhus håller i den svenska delen. Nu var jag äntligen klar och kunde med lätta steg gå upp till Volvo och lägga kuvertet på brevlådan. Skönt att äntligen få det klart. Jag sover sedan nästan 2 timmar på em. Jobbar på kvällen lite med skolans hemsida lägger im matsedeln för nästa vecka v7.
Battle of Legends
Måste tipsa om en unik hockey match som sänds i S24 i morgon.
Battle of Legends 19 februari kl 19.00

Det är svenska veteraner mot finska.
Se länken ovan, men vem b vill missa att se magnus Sigge svensson, Börje Salming, Peter Forsberg, Jonas bergkvist och Masken Carlsson. i det svenska laget.

Även finnarna har med några legendarer som, Kari Eloranta och Jarri Kurri

Kommentarer
Postat av: william

bra att du känner dig piggare:D



Och säg gärna vad du tycker om mina "Lonely & Scared" Modell bilder som jag har tagit på Louise:D

2012-02-09 @ 20:50:22
URL: http://funnyones.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0