Tisdag den 7 februari

På fm kommer Jonas med Lukas. Efter att Lukas fått mat går vi en promenad med Lukas i vagnen. Han somnar skönt efter en stund men vaknar tyvärr till innan vi hinner hem, men han är så trött att han soomnar sött i soffan.
Jag äterlunch och går ner till skolan ska ha laboration med min elev som läser in Kemi A kursen.Han gör en lab med fällningar. Jag demonstrerar hur litium, natrium reagerar med vatten. Kom på att han inte hade sett det och det var en fråga om det på provet. De är alla reaktiva med vatten. När man gör den demonstrationen ska man bara ta en ärtas storlek. En gång när jag hade en vikarie på Thorildskolan i Kungälv. Gjorde vikarien detta försök framme vid katedern han tog en hel natrium stång. Det blev en häftig reaktion det small och stänkte natrium min kollega som kom in i salen fick se en vettskrämd vikarie stå och darra i ett hörn medans hela klassen flytt bakåt i klassrummet även de helt skärrade. Så lyd mitt råd ta bara en bit stor ung, som en ärta när ni gör detta försök.
Fikar i personalrummet innan jag går hem.

Tittar på en Wallander film på kvällen och lägger mig tidigt är tyvärr lite hostig hoppas att det inte blir värre. Man är ju mer mottaglig nu efter cellgiftsbehandlingen.
I morgon har jag tid på ögonavdelningen de kommer att testa min synfälts seende jag hade ju lite botrfall på vänstersynfält när man gjorde undersökningen strax efter operationen i somras. Vi får hoppas att jag har fullt seende på synfälten nu att trycket på synnerven har gått bort. Det blir mycket spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0