Tisdag 28 februari

Går upp tidigt.  Går upp till Lasarettet kommer i god tid in på blodmottagningen. Det är dags för en ny dos antikroppar och cellgifter. Alla blodvärdena var bra, så jag fick fördta droppet nässtan på en gång. Det första med antikroppar tar 0,5 timme. Efter den får jag cellgifter som tar 1 timme att rinna in. Även denna gång bjöd mitt kära Lansting på lunch denna gån var det frukostkorv med senapssås med broccolli. Det var riktigt gott. Det var blåbärssoppa till efterrätt kanske för att det är Vasaloppsvecka i år. Närmare än så kommer jag inte Vasaloppet i år. Men nästa år ska jag försöka åka halvvasan.



Luncen intas medans cellgifterna droppar in i kroppen.

När allt är klart går jag ner på stan. Ska reklamera em Usb kabel som är trasig på Clas Ohlsson. Det går alldeles utmärkt får en ny kabel. Köper en liten borste som Lukas kan borsta med när han är på besök. Köper en hink och spade på Babyproffsen. Solen skiner så skönt så jag beslutar mig för att gå hem via Tisken.
Vid Tiskenparkeringen träffar jag på Håkan Arvidsson.
Dagens goda hjärning.
När vi står och pratar står en dam och föröker backa ut från parkeringen men hon slirar bara. Vi ser att hon måste ha glöömt handbromsen i.
Jag går fram och säger det till damen. "Nej jag har ingen handbroms i säger hon. Jag och Håkan försöker då putta på bilen men det är stopp. Frågar igen om handbromsen men får nekande svar. Vi lägger i grus i framhjulspåren ber henne frikoppla  vi försöker rulla bilen men det är stopp. Hon gasar men hjulen bara spinner snart är det en djup grop. Håkan måste dra vidare, jag ber att få se instruktionsboken. På sidan 29 bilen är en Fiat Picollo hittar jag avsnittet om parkerings bromsen. Om det lyser ett P på instrument brädan och reglage A så är parkeringsbromsen på. Jag frågar damen om det ja det lyser ett P på instrumentpanelen. Och jag ser själv att det lyser ett på på en liten spak som sitter nedaför instrumentpanelen. Jag läser tgryck ner gaspedalen samtidigt ssom man trycker ner reglage A så kopplar man ur parkeringsbromsen. Damen gör det och Pna försvinner, och hon backar ut hur lätt som helst. Det hade jag ingen aning om sa damen. Men hon var väldigt tacksam för hjälpen. Sens moral läs noga igenom instruktionsboken för din nya bil.

Jag går hem via Tisken i skön solsken. Vid Norslund träffar Jag på Lasse Hillbom legendarisk lagledare för HAIKs Alg i ishockey. Jag vcar ju tidigare tränare för ett av pojklagen när Marcus spelade hockey. Jag var också kassör för hockeysektionen i många år. Vi snackade lite hockey innan jag gick vidare.
Då träffade jag Uffe bibliotikarien på HBO. Han var på väg in till stan för att gratulera Roffe Cederberg som fyller 60 år idag jag bad han hälsa från mig. Grattis Roffe Hipp Hipp Hurra.
Kommer hem sover middag i 1,5 timme. Går upp äter middag ser lite på tv innan jag skriver på detta inlägg.
Elin hittade igår en massa gamla bilder från 80 och 90 talet bland annat många bilder jag har tagit under min tid på Svärdsjöskolan.
Här kommer ett smakprov.

En glad kemilärare på Svärdsjöskolan någon gång på 90 talet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0