Tisdag 14 februari

Går upp kvart i 7 . Ska vara på blodmottagningen 9,30. Går hemifrån 8,40 det tog bra 35 minuter att gå upp till Lasarettet. Blodvärdena var fina och efter att ha lämnat ett urinprov och sjuksyster tagit blodtrycket som också var bra. Var det ok med att ge mig antikroppasmedicinen samt cellgifterna. Vi fick vänta en halvtimme innan det kom från apoteket.
Jag låg på en säng bekvämt medans  antikroppsmedicinen gick intravenöst in i kroppen. Jag hade trevligt sällskap i sängen bredvid av en trevlig kille från Kalsbyheden. När vi pratade vidare kom vi på att jag hade haft hans son som elev då jag var lärare på Svärdsjöskolan. Lite senare på em när jag satt på ett möte på Haraldsbogymnasiet kom jag ihåg att jag hade sonen som elev på Haraldsbogymnasiet också. Jag hade han i biologiB första året jag var lärare på Haraldsbogymnasiet det var läsåret 98-99. När även cellgiften hade droppat in i kroppen efter ca 2,5 timme var allt klart. Då hör jag en bekant röst i rummet bredvid jag kikar in i en fåtölj sitter Kjell Andersson en gammal kär kollega från Svärdsjöskolan lärare i engelska och tyska tror jag. Vi pratar en lång stund ja i över trekvart det var väldigt trevligt. Jag värvar han till föreningen Svärdsjöskolans vänner som jag och Staffan Lindgren ska bilda. En förening för personal som jobbat på Svärdsjöskolan. Vi planerar att ha ett möte i vår där vi visar någon film från förr sitter och pratar gamla minnen till någon form av förtäring. Kjell berättade en rolig episod som jag hade glömt.
Det var på en av de sista dagarna på terminen Rune Eklund kom och hämtade Kjell. "Kjell kom och träffa den nya engelsk läraren ( en ny kvinnlig lärare hade anställts). Kjell gick med Rune till den kvinnliga engelsläraren. Kjell visste inte vad han skulle tro. Framför honom stod en kraftig parant dam med högklackade skor kraftigt målad i ansiktet, med en blommig stor klänning stora bröst men ändå rätt manhaftig. Han fick en smärre chock tills den paranta damen började prata. Då kände han igen damen det var ju Jan-Eric Vi hade ju maskerad lärarlagets killar var utklädda till damer och tjejerna tillkillar. Och ute på idrottsplatsen vardet lekar och tävlingar mellan klasslag och lärarlaget.  Det här brukade vara tradition näst sista dagen på vårterminen.

Jag går sedan ner till Vasagatan missar precis buss 701 men efter några minuter kommer 704:an och jag åker med hoppar av hållpaltsen strax innan Volvo. Går ner till skolan fikar lite men kakan var tyvärr alltför söt.
Är sedan med på mötet om sex och samlevnadsundervisningen enligt den nya Läroplanen Gy11. Det var min kollega Cecilia som höll i den genomgången och det gjorde hon väldigt bra och proffsigt. Det är mycket nytt angående den samlevnadsundervisningen och den  finns med i många ämnen så en integrerad undervisning måste till. Det kommer att bli spännande och kräva en del av oss innan vi kan genomföra det hela.
är väldigt rött på kvällen så nu efter att ha druckit en kopp te ska jag hoppa i säng tidigt siktar på att var i säng strax efter 10. Godnatt alla vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0