Onsdagen 1 februari

Vaknar och går upp kl.8 har inte kännt av några biverkningar under natten, och det känns som vanligt när jag går upp. Äter frukost hinner precis klart den innanJonas kommer med Lukas vi ska ha hand om han idag några timmar så att Jonas kan få träna lite skidåkning han ska ju köra öppet spår i år. Vi leker lite inne med Lukas han får sedan mat lax potatis med grönsaker han äter upp allt han är jätteduktig på att äta och han gillar verkligen mormors mat. Vi går sedan ut med han han får gå lite ute och vi drar han i pulka. Lukas verkar lite trött så vi bäddar ner han i vagnen.  Vi går med han längs skogstigen och upp över Korsnäsvägen och efter sockenvägen illbaka. Han somnar så skönt Elin går hem med han. Jag fortsätter och går stavgång runt Helsingbergsskolan och sen gamla vägen hem och via elljusspåret ner till bebyggelse igen. Det var hyfsat fint skidspår kanske jag provar det imorgon vi får väl se.

När jag kommer hem har Lukas vaknat jag skjutsar han på pulkan runt i parken och nedför backen det uppskattades. Det är kul att åka pulka med morfar

Vi går in jag duschar och byter om. Vi äter lunch spagetti och köttfärssås. Även Lukas äter en stor portion och han får efterrätt lite kompott a päron och hallon som ocskå slinker ner med god aptit.
Han äter också två kex Rån) med lite smör på.


Här käkar Lukas kex. Visst är han en riktig guldklimp.

Efter lunchen går jag ner till skolan. Jobbar med hesidorna lägger in menyer i veckans Ecole. Bedömmer några hemsidor som Jörgen Nilsson vill ha min åsikt om.
Drar ut kemiprovet jag ska ha med Gustav i morgon i KemiA kursen.
Matar fiskarna och går hem och vilar lite innan det blir dags att åka tillTegera Arena och se Leksand ta ett stort steg mot kvalserien då de kommer att vinna över Västerås.
Mer om den matchen kommer sent ikväll Ha det bra alla. Jag mår alldeles bra fortfarande känner ingen påverkan av den nya cellgiften och antikropppsreparatet.
Annas jonas hämtar mig och vi åkerförbi tennishallen och plockarupp Frej en kompis till Jonas, men han är också en gammal elev jag har haft i matte på Svärdsjöskolan. Det var kul att träffa han igen och prata lite gamla minnen från Svärdsjöskolan.

Leksand -Västerås
Kom just hem klockan är 23.00. Oj vilken match Leksadnd vinner med 8-3 i den här åste matchen. Kör fullständigt över Västerås i tredje perioden och vinner den med 5-0 jättestarkt.
Västerås vinner första perioden med 1-2 då hade leksand många fler chanser men satte bara ett mål. I andra gör Västerås tidigt 1-3 då blev man lite orolig, men Leksand gör både 2-3 och 3-3 innan perioden är till ända. Ganska jämt spel med chanser åt bägge håll. Lite ovisst inför tredje men där kör Leksand över Västerås och gör 5-0 helt otroligt. När filip Forsberg gör 8-3 reser jag mig upp och viftar vilt med min blåvita halsduk. Du är på jumbotronen säger min granne men jag hinner ej se det. Får sms från Oscar Pappa du var med i sändningen av matchen i s24. Ni ser vilken linslus man har blivit. Ska leta upp bilden från s24s sändning och lägga in här.
Det var också bra att jag mådde jättebra under hela matchen ingen huvudvärk eller svindel. Gick i andra perioden och köpte två LIF muggar de kostade nu bara 50 kr mot ordinarie 70 kr. Jag köpte också den nya lillfoppa tröjan med en bild på Filip när han håller ijvm bucklan.


Här är bilden från S24s tv sändning som också visades på jumbotronen. Filip Forsberg har just gjort 8-3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0