onsdag 22 februari

På fm går vi stavgång bort till Hosjö. Vi handlar lite på hemköp och går hem. det tar ung. 2 timmar totalt. Efter att ha duschat går jag ner för att se om det är någon på elevklippet på Haraldsbogymasiet som kan klippa mig. Jag har tur Emelie tar hand om mig, först klipper hon mitt stora tomteskägg. Det blir jättefint även håret som har växt ut bra blir kalasfint klippt. Jag kan rekomendera elevklippet till alla ni som bor i Falun.


Här ser ni mig på kvällen under matchen LIF - Almtuna nyklippt och fin.

 Går hem och äter lunch och sovercsedan middag i två timmar.Måste vara utvilad til kvällen det är ju match på s24 Leksand mot Almtuna. Jonas kommer och hälsar på Marie är på kurs i Stockholm. Vi äter en god potatisgratäng med skinka och rostbiff och har det jättemysigt med tända ljus. Matchen startar och Leksand vinner första perioden med 2-0. i pausen till den andra perioden installerar Jonas de senaste drivrutinerna till ljudkortet och grafikkortet. Så när 2:a perioden börjar har vi ljud i tvn och bilden täcker nu hela tvn kanonbra.


Jan-Eric ser Leksand slå Almtuna hemma i tvsoffan. Heja Leksand


 Leksand gör snart 3-0 genom Janohls. I slutet av andra gör Filip lillfoppa Forsberg ett kanonsnyggt mål, lurar backen mellan bena drar ner målvakten och sätter pucken säkert bakom Almtuna målisen. 4-0 till Leksand efter 2 perioder. Det är lungt LIF tar det här de släpper aldrig en 4-0 ledning i sista perioden de harhitills varit hel överlägsna, det luktar kvalserie nu och där kan allt hända. Oj Janohls gör 5-0 bara efter 48 sekunder. Nu är det avgjort. Jävlar Almtuna gör 5-1 på en chans puck från sidan som slinker in. Hanses enda misstag så långt i matchen. Slut 6-1 till LIF och tre sköna poäng bärjade inför slutstriden om en kvalplats. nästa onsdag ska jag se Leksand säkra kvalplatsen i matchen mot Rögle i Tegera Arena i sista hemma matchen har redan köpt biljetter till den matchen. Det är sista hemmamatchen och det blir nog fullt ös i hallen. Nu är det poweplay för Leksand Jaaaaa Ryno stänker in 6-1 andra poerplay målet för Leksand.


Ryno klappas om efter 6-1målet i powerplay.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0