Måndag 27 februari

På fm går jag till vårdcentralen och tar blodprov inför besöket på blodmottagningen i morgon då nyacellgifter ska tas igen intravenöst. Det går som vanligt galant. Efter går jag på Willys och handlar lite innan jag går hem.
När jag kommer hem gör vi ordning körsbärslikören. Elin stoppade ner körsbär i två flaskor med risbrännvin i somras. Jag silar av spriten den luktar körsbär. Jag kokar ihop sockerlag på florsocker med vaniljstång. Lagen får svalna och häls på flaskorna med sprit jag skakar om. Nu får den stå minst ett dygn i matkällaren innan vi kan smaka av den.
Äter lunch och sover middag i nästan 2 timmar. HJobbar sedan med bokföringen har missat att sända in uppgifter för momsen så det är bråttom. Jag lagar en löksås senare på em vi har nämligen stekt fläsk i matlådor från Ecole men ingen sås. Det blev jättegott med stekt fläsk och löksås till middag.
Fortsätter att bokföra på kvällen samtidigt som jag lyssnar på radiosporten i Ipaden och kikar med jämna mellanrum på sidan everysport som rapporterar om Matchen Leksand - Troja.

Jaaaaa vi är i kvalserien Leksand vann med 3-0 och nu kan inte Västerås gå om oss Ypiiiee.
Tänk Leksand mot Djurgården vilken match den vill jag inte missa. Såg den klassiska matchen på slutet av 50 talet i Leksand då jag fick följa med Pappa som liten grabb.
Nu kan allt hända i kvalserien, i år går vi upp den känslan har jag haft hela säsongen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0