Måndag 20 februari

Går upp tidigt ca 6,30. Jag ska ju ha biologi och kemiskola 8,40 till 10,00 i X2E.
Kommer i god tid innan 8,40 öppnar salen och väntar å elever. Idag var det ingen som behövde hjälp med biologin eller kemin. Jag jobbade istället med hemsidorna. La in vckans meny på Haraldsbogymnasiets hemsida. Jag gjorde också en nyhet om sjukhusdagen som las in på Naturvetenskapsprogrammets hemsida. Den nyheten tog det faktiskt 2,5 timme att göra. Mycket text att knåpa ihop samt många bilder gör att det tar lång tid att göra nyheten.

Lyckad sjukhusdag för Natur treorna

senare på fm går jag till vårdcentralen där de tar två blodprov på mig som går till kemlab. Jag har ju möte med läkare i morgon em. en kvinnlig onkolog läkare från Akademiska sjukhuset i Uppsala.
Det går galant att ta provet. Jag går sedan till Willys och handlar lite innan jag går hem.
Äter lunch och efter lunchen sover jag i nästan 1,5 timme. Vaknar 20 över 3 går upp tar träningsväskan och går ner till Idrottshallen det är ju innebandy kl 16.00.
Efter ett tag blir vi till slut 9 st. Vi spelar på stor plan 4 i varje lag med avbytare i mitt lag, vilket är skönt då jag kände mig lite trött till att börja med. Dock kändes det mycket bättre efter ett tag.


Full fart i matchen.
Efter matchen blir det styrke träning i gymmet som kändes riktigt bra.
Duschar och går hem.
Äter kvälls mat och ska se matchen Leksand- Oskarshamn på Viaplay eller s24 trodde jag. Men matchen visas ej vraken i Viaplay eller s24. Får följa matchen via rapporterineg i everysport. Det kanske är tur då Leksand ligger under med 0-1 efter två perioder. Lif verkar ha svårt att få in pucken i mål leder skotten med 20-16, men ligger under med 0-1. Hoppas de gör en kanon tredje period och vänder på matchen. De är nästan tvingade att ta tre poäng om vi ska ha chans på kvalserien. Kom igen Leksand krigare krigare.
Leksand kvitterar efter 11 minuter Braaaaaaa.
Jävlar Oskarshamn gör 1-2 på en kontring skiiiiiiiiiiiiit också. Bara 3 minuter kvar av matchen.
Leksand tar ut målvakten. Jaaaaaaaaa Jensa Bergenström gör 2-2 hans andra mål . Heja Jensa Bergenström bara en minut kvar av tredje perioden.
"-2 efter 3:e perioden.

Bergenström avgör på sista straffen 3-2 till Leksand seger och två härliga poäng. Det var oerhört spännande lyssnade på sportradion.

Vilken lirare han är Jensa han gör alla Leksands tre mål.

Kommentarer
Postat av: Anette

Hej Jan-Eric!



Tänker mycket på dig!

Vad kul att du följer oss! Tror du för tur med dig ;)

Sköt om dig!

Kram Anette på Leksands IF

2012-02-21 @ 15:26:58
Postat av: Jan-Eric Hagberg

Ja mitt kära LIF följer jag med i varje match. Har sett en del live och alla som sänds i S24 och Viaplay. Sänds dom inte där följer jag matchen i radiosporten samt everysports rapportering. Varje match dag har jag Leksandskalsongerna på har jsg inte dem på som i borta matchen mot Sundsvall, blir det säkert förlust.

Så länge hjärtat slår är jag blå och vit.

2012-02-25 @ 13:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0