Lördag 11 februari

På fm går jag själv stavgång vanliga vändan upp Gläntan till Helsingbergsskolan. Därifrån går jag gamla landsvägen till Svärsjövägen går över den och efter regementsvägen tills jag viker av mot transformatorn och sedan hem. Det gick på 1 timme och 20 minuter i raskt tempo det kändes riktigt bra. Nu har man dragit skidspår även på gamla landsvägen också.


Här ser ni skidspåren som är dragna på gamla landsvägen ovan Helsingberg. Jag är rätt
sugen att testa dem. Vi får väl se om det blir en skidtur i morgon.

Går hem äter lunch och byter om . Åker in till stan det är ju manifestation mot rasism på Stora Torget i Falun. Det är Dalarna mot rasism som anordnar mötet.
Jag kommer till torget ca 5 minuter innan mötets start det är fullt med folk redan.


Fullt med folk på mötet mot rasism på Stora Torget i Falun.


Här underhåller musikesteter från Haraldsbogymnasiet.De sjöng jättefint.




Riksdagsman Peter Hultkvist  representerade Dalariksdsgsmännen. Han höll ett bra tal.




Eva-Len Strandberg från föreningen Kelebek (betyder fjäril på turkiska)höll ett tal, också mycket bra.


Daniel Riazat intitivtagaren till Dalarana mot rasism och till dagens manifestation höll ett personligt mycket fint tal. Där han berättade om det stöd hans familj fick när de kom till Falun
: Det är svenskhet som vi känner den solidaritet med alla oavsett hudfärg, religion eller sexuell läggning.



Jonathan Möller från Expo höll ett mycket fint och engagerande tal mot rasismen och främlingsfientligheten.

D
et var ett mycket fin manifestation, underbart att se att så  många människor ställde upp.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0