Fredagen 24 februari

Går upp tidigt kvart över 7. Idag ska hela Natuvetenskapsprogrammet ha friluftsdag vid Källviksbacken. Jag tar bilen dit, för jag tänker gå promenad i omgivniingarna där. Många åjer slalom eller snowboard i backen, några åker också på madrass. Två gäng startade från Hälsinggårdsbryggorna ena gänget åkte skidor och det andra långfärdsskridskor. Några är också nere på sjön och pimplar. Joel har även alpin kunskap med en grupp i Lugnet backen. Jag går en promenad med StAn I NV3A vi går ner till sjön och efter stranden en bra bit och sedan upp till backen igen en promenad på drygt två timmar.


Stan på Runn.

När vi kom fram till vår bas vid backen. Var Per, Brabro och Mats i full gång med matlagningen över öppen eld med skolna Murikapanna. Det var Chinecorncarne som var dagens meny.




Barbro och Mats steker köttfärs till Chilecorncarnen.


Per häller upp Chilecorncarne. Nu är det dags för lunch.



Det smakde verkligen bra Chilicorncarne, gräddfil och bröd.

Friluftdagen avslutades med en tävling i snöskospring mellan klasserna. Det sprangs och kämpades så det stod härligt till.


Jesper springer iväg i full fart.


Här ser vi den segrade klassen NV2A min härliga klass ni bara äger.

Efter tävlingen var friluftsdagen slut. Jag åkte hem men på vägen ghem stannade jag på apoteket samt handlade lite på Ica Maxi. Sover sedan i 2 timmar på em.
På kvällen jobbar jag med bilderna fråmn friluftsdagen kommer att skriva en nyhet om dagen imorgon på Naturs hemsida. Det var en lyckad friluftsdag med fin gemenskap mellan alla klasser.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0