fredag 3 februari

Sover till 8 går upp tar medicinen duschar och äter frukost, bäddar sängen och går kvart över 10 ner till Haraldsbogymnasiet. Jag ska ha en elev som jag hjälper med KemiB kursen. Vi jobbar på med övningar det går riktigt bra. Vid 12 tiden kommer Staffan Lindgren förbi vi ska gå och äta på Ecole skolans elevrestaurang.
Jag beställer lammgryta oj vad god den var. Staffan tar fiskgratäng den var också helt perfekt.
Vi lyxa till det och tog dessert också vanilj glass med tjinuskisås sås en rysk cola sås, också alldeles utsökt.
Matar fiskarna på vägen upp till arbetsrummet.

Ecole Haraldsbogymnasiets restaurang skola.
Jag rekomenderar alla som bor i Falun att besöka vår restaurang skola. Ni får uppleva en trivsam avslappnande miljö och väldigt god mat till ett mycket bra pris.
Öppet tider våren Nästa vecka v 6 är det lunchöppet tisdag, onsdag,  torsdag och fredag.

Menyerna brukar jag lägga ut på sidan veckans Ecole så snart jag får dem.


När ni kommer till Ecole tas ni hand om av hovmästaren som lotsaar er till ert bord. Här syns hovmästaren samt två servitriser,


Vid bordet tar en servitris eller servitör upp din beställning. Det finns alltid minst tre rätter att välja på.


En servitör eller servitris servera dig vid bordet. Du behöver bara mysa och njuta av den goda maten.

Hjärtligt välkomna till restaurang Ecole

Jobbar lite med hemsidorna samt skickar ut ett email med uppmaning att komma på innebandyn på måndag innan jag går hem. Går via Uffe i biblioteket där får jag låna en bok med bilder från gamla Falun. Den ska bli kul att titta igenom under helgen.
När jag kommer hem lägger jag mig och vilar och sover i 1,5 timme. Det var riktigt skönt var lite piggare nu vällskvisten. Min stationära dator hade kommit efter att ha varit i Tyskland på reparation de har tydligen býtt hårddisk. Men när jag försöker starta den loopar den bara runt till starta windows i olika lägen men inget händer. Skit också får väl installera Linus umbuktu för att få igång den vi får väl se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0