Fredag 10februari

På fm hjälper jag Elin med att hänga upp några bilder. Gårcsen ner till skolan har min elev i kemiB som jag hjälper före lunch. Äter lunch på Ecole med Staffan och en rad kollegor vid ett långbord det var mycket trevligt. Jag tog wienersnitsel det var en rejäl bit och den var mycket god. Efter lunchen matade jag fiskarna på väg upp till arbetsrummet. Jobbade med hemsidorna gjorde en nyhet om miljöelevernas studiebesök hos Dakab i Borlänge där man tar hand om allt miljöfarligt avfall i Dalarna. Går hem sover i nästan 2 timmar går upp strax före 5. Går till Willys för att handla mjölk mm. Där får jag en chock det finns ingen Milko mjölk. Oj ingen milko mjölk jag vill inte ha arla mjölk vad tog du vägen milko jag är ju van vid dig. Du har ju alltid funnits för oss god lokalproducerad mjölk jag vill ha dig kvar. Men ack jag fick köpa arla mjölk till slut till råga på allt fanns ingen ekologisk mellanmjölk fick köpa fet ekologisk mjölk. Jag pasade också på att köpa 2,5 kg solrosfrön. I och för sig stod det längst nef på listan och var väl ej så nödvändigt, men man är väl en viking och kan bära några extra kilon. stoppade i fröpåsen i rygsäcken med några kilon päron oc banan det blev nog närmare fem kilo på ryggen. resten tog jag i tvåmpåsar, sen bar det av hem. Det gick bra lite tungt men jag kämpade på hem det blev dock lite svettigt men i morgon får småfåglarna goda solrosfrön. På kvällen ser jag Battle of Legends Nu är matchen slut Sveriges veteraner slog Finland. Med 9-6

Kommentarer
Postat av: Christina

Det är härligt att läsa om allt du gör och allt du och Elin gör tillsammans. Bra också att du vilar på eftermiddagarna. Milko-mjölk får du leva utan men om du vill ha mjölk som är pruduserad i Frådö ska du leta efter den magiska koden "S1017" på paketet.

Hälsa Elin och ha det riktigt gott.

Christina

2012-02-10 @ 23:06:48
Postat av: Christina

Det är härligt att läsa om allt du gör och allt du och Elin gör tillsammans. Bra också att du vilar på eftermiddagarna. Milko-mjölk får du leva utan men om du vill ha mjölk som är tillverkad i Grådö ska du leta efter den magiska koden "S1017" på paketet.

Hälsa Elin och ha det riktigt gott.

Christina



2012-02-10 @ 23:09:34
Postat av: Christina

Tredje gången gillt !?



Det blev några feltryck/-tänk i första kommentaren. Jag försökte ta bort den men det gick inte. Ska det gå att redigera i en kommentar? Hur i så fall?



Kram



2012-02-10 @ 23:23:49
Postat av: Jan-Eric

Hej Christina

Jag tror inte man kan redigera kommentaren om man har skickat iväg den man får vara noga och läsa igenom allt innan man skickar iväg den.

Jag vet att Arla har köpt Milko, men jag tänkte att de kanske skulle fortsätta att använda Milko varumärket. Tack för tipset med koden .

2012-02-11 @ 23:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0