Tisdag 24 april

Sover till kl9.00 men känner mig ändå lite trött då jag har gått upp. Äter frukost och efter ett tag går jag ut och går lite stavgång kl är lite över 11. Går upp förbi transformatorn och in på elljusspåret.  i en backe efter man passerat vägtrummen är jag så trött så jag måste sätta mig på en sten och vila.



Här vilar jag ut på en sten efter elljusspåret.

Viker av spåret innan jag kommit upp på krönet innan Glänta. Går en stig som leder till Gläntam i skogen hör jag bofinkar sjunga och på avstång hörde jag en koltrasts vackra sång.


Stigen i skogen bofinkarna sjunger för fullt.
Går hem duschar och äter lunch direkt efter lunchen går jag ner till skolan har ju undervisning för Gustav som läse in KwmiA kursen. Idag får han jobba med molekyl 2012 då han med ett givet antal kol, syre och väteatomer
Får skriva upp så många kolförenoingar han kan få ihop samt fördela dem på olika grupper typ alkener. Det gick riktigt bra vi får se hur många poäng han fick.
Jag var nu väldigt trött går hem stannar och fikar i personalrummet och kollar att jag fått in ca 50 namunderskrifter hitills på min namninsamling. Är med en stund på personalmötet, men är så trött att jag går hem och lägger mig. Sover i nästan 2 timmar. Går upp och äter kvällsmat. Efter det så lastar vi bageutrymmet full med  böcker tidningar  och kartonger vi rensat ut från förråden i källaren, Vi åker till återvinningscentralen vi Willys. Vi passar på att storhandla på Willys inför helgen.


Fullt i bagaget med tidningar, böcker och kartonger som går till återvinning.
När vi kommer hem så lastar jag in alla sommardäck i bagageytrymmet : Volvos däckservice ska byta däck åt mig imorgon. Deras verkstad ser man från vårt köksfönster så de är nästan vår närmaste granne åt norr.
Nu på kvällen när jag skriver detta inlägg på lap topen ser jag Champions League matchen mellan Barcelona  och Chelsea på den stationära datorn. Det står 0-0 30 minuter in på första halvlek, men plus för Barca som har haft flest chanser. Heja Brca ni grejor nog det här hoppas jag.
Bra nu gjorde Barca 1-0 i 35:e minuten. Oj Terry utvisad rött kort direkt.
Ja Barca gör 2-0 av Inesta. Barca i final.

Skit bara två minuter efter Barcas mål gör Ramirez 2-1 till Chelsea och nu i det här läget är Chelsea i final beroende på mål på borta plan.
Inesta nära att göra 3-1.
Straff för Barca oj sätt den nu gå till final.

Skit Messi skjuter i ribban

På slutet liger Barca på men Torres kommer fri med målvakten och sätter 2-2 som blir sluresultat och Chelsea till final.

Godnatt nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0