Tisdag 17 April

Går upp tio minuter i 7. Ska ju upp till blodmottagningen och få en ny dos cellgift. Jag går upp.det gick riktigt bra.jag kommer fram prick på tiden 9,30. Alla värden var bra, syster tar blodtrycket som också är bra, likaså urinprovet.Jag får lägga mig på en säng och få först droppet med antikroppar. Jag loggar in på patientnätet med min mobil och börjar skriva det här inlägget. Jag får cellgifterna allt flyter in bra i blodet. Nu är jag hemma och fortsätter att skriva på inlägget det är kväll. Jag fick ingen lunch idag. Var rätt så hungrig då jag lämnade blodmottagningen 13,40. PÅ julbordet på HBO vann jag två lunch biljetter till Dalasalen på regementet. Jag gick med raska steg dit kom dit 5 minuter i 14. Ja det gick bra att äta lunch ta för dig för vi dukar snart av. Det var stekt fisk och raggmunk och fläsk. Jag valde sprödbakad fisk, det var jättegott. När jag ätit det tog jag lite kottlettrad och potatisgratäng som tydligen var en rätt för hela veckan. Gissa om det var en mätt och belåten Jan-Eric som gick hem. När jag kom hem så blev det att sova en skön middags sömn i drygt en timme. Mycket skönt. Hoppas nu att det inte blir några större biverkning av cellgiften nu när dosen är utökad till 350 mg mot tidigare 250 mg.


Här är Dalasalen en fin gammal träbyggnad.

Nu ser jag på smfinal hockey på tvn det är spännande 2-2 efter 2  perioder mellan Skellefteå och Brynäs.

På adatorn tittar jag åå¨Champions League matchen mellan Byern och RealMadrid.
Där gjorde Bayern precis  1-0 16 minuter in i första halvlek.

Oj nu gör Skellefteå 3-2 i tredje perioden ska de vinna och få en sjätte final match i Gävle.
Ja Skellefteå vinner med 3-2 det är fortfarande kamp och nu verkar Skellefteå på gång.

Real har kvitterat efter 52 minuters spel. Alltså 7 minuter in på anra halvlek.

men Gomez gjorde 2-1 till Byern i slut minuten på stopptid.
Nu blir det ett spännande returmöte nästa vecka i Madrid
.
God Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0